На острові Зміїний, що територіально належить Кілійському району Одеської області, передбачається створити офшорну зону зі спеціальними митним та податковим режимами, які, для прикладу, функціонують на Кіпрі. Таку заяву зробив у вівторок міністр транспорту і зв'язку Віктор Бондар, виступаючи на засіданні колегії Одеської облдержадміністрації. Заради чого? Особливий режим дозволить, за словами міністра, «спростити процедуру реєстрації суден під українським прапором, що перебувають у спільному з іноземними партнерами володінні».
У травні, додав глава відомства, недобудований причал на Зміїному буде переданий на баланс Одеського морського торгового порту чи порту Південний, іншими словами — на баланс Мінтрансзв'язку. «Біля причалу, в тому вигляді, в якому він є зараз, нема умов для безпечного підходу будь-якого торгового судна, — зауважив пан Бондар. — Треба змінити причальний рівень, а в перспективі звести на острові захисну греблю».
Прямо на колегії облдержадміністрації міністр доручив главам декількох райадміністрацій Одещини забезпечити відведення землі під майбутнє будівництво залізничної гілки Рені—Ізмаїл та передати земельні ділянки в розпорядження «Укрзалізниці». Завершити прокладання гілки поряд із південною ділянкою українсько-молдовського кордону передбачається до жовтня поточного року, продовжував міністр, тому розроблену проектну документацію треба передати будівельним організаціям протягом найближчих двох місяців. «Ми прагнемо, щоб Одеський регіон став доступнішим для бізнесменів із сусідніх країн — Болгарії, Румунії, Молдови, — наголосив пан Бондар. — Тому треба братися за реконструкцію старих і будувати нові залізничні колії, а також подовжувати залізничну гілку від Одеси до Ізмаїла».
За словами міністра, найближчим часом також планується ввести в експлуатацію залізничну гілку Одеса—Ізмаїл—Рені, по якій курсуватимуть так звані «легкі залізничні автобуси». «Вже підготовлені документи на проведення тендеру для придбання таких автобусів», — зазначив глава відомства. Передбачається, що «залізничні автобуси» курсуватимуть щодня за затвердженим графіком. А до кінця року, запевнив міністр, дорожники також відремонтують автомобільні дороги до райцентрів Болград, Кілія і Рені. І головне — буде добудована й здана в експлуатацію автомагістраль Київ—Одеса, пообіцяв пан Бондар.
А ще впродовж найближчих 2,5 місяця на Зміїному має з'явитися мобільний зв'язок. Якщо глянути на мапу Одещини, то виглядає, що й справді вектори будівничих зусиль Мінтрансзв'язку націлені з Києва й Одеси на Ізмаїл—Кілію. А вістря їх сягає одного з найменш населених пунктів Кілійського району — острова Зміїний. Невже найпівденнішу точку Одещини всерйоз взялися трансформувати у непересічний бізнес-центр — перший український офшор?