В України є чергова підстава пишатися своїми авіаконструкторами: спільна російсько-українська компанія виграла тендер на надання в довгострокову оренду транспортних літаків для потреб НАТО. У східнонімецькому місті Лейпциг найближчим часом мають підписати договір із переможцем, повідомляє УНІАН. Засновниками російсько-української компанії «Ruslan SALIS» виступають російське підприємство «Волга-Дніпро» та Авіаційний науково-технічний комплекс імені Антонова з України. Відтак у користування НАТО на три роки мають віддати 6 літаків типу Ан-124-100. За оцінками експертів, цей контракт може принести партнерам близько 650 мільйонів євро.
На часі й інший — менш амбітний, але важливий — спільний проект: АНТК імені Антонова планує завершити сертифікаційні випробування нового російсько-українського регіонального пасажирського літака Ан-148 і одержати сертифікат на нього до кінця другого кварталу 2006 року. На сьогодні проведено понад 80 відсотків усього обсягу випробувань. З використанням двох машин здійснено понад 350 польотів за програмами випробувань і сертифікації із загальним нальотом близько 700 годин. Так, уже пройшли випробування Ан-148 в умовах наднизьких температур (-52 градуси за Цельсієм) в Якутії, і літаки повністю підтвердили можливість експлуатації в таких суворих кліматичних умовах. Раніше Ан-148 завершив випробування в умовах природного обмерзання, спеки й високогір'я. Цей літак буде призначено для пасажирських, вантажо-пасажирських і вантажних перевезень на регіональних і близькомагістральних авіалініях.