Про масштаби робіт на розквартированому в місті Комсомольськ гірничо-збагачувальному комбінаті досить промовисто свідчить бодай один факт: лише в залізничному цеху підприємства працює більше тисячі чоловік, обслуговуючи 44 тепловози, 14 тяглових агрегатів і 277 думпкарів. За таким господарством, звісно, потрібен нагляд недремного ока, в тому числі й електронного.
Тож задля того, щоб у згаданого ока невпинно поліпшувався комп'ютерний «зір», у цеху почали встановлювати мікропроцесорні системи керування рухом потягів. Нове обладнання дозволить черговому по станції спостерігати всю схему руху на екрані монітора, що, безумовно, підвищить його безпеку і набагато полегшить роботу персоналу. За такої системи практично унеможливлюються помилки, оскільки в ній запрограмований автоматизований захист від них.
Начальник залізничного цеху Полтавського ГЗК Анатолій Келембет підкреслює, що аналогічна схема керування рухом у нашій країні повною мірою застосовується тільки на станції Київ-Пасажирський. Водночас у перспективі планується обладнати мікропроцесорними системами всі станції кар'єру комбінату. Фахівці підрахували: немалі затрати з часом окупляться за рахунок економії коштів після введення новинки в дію.
До речі, на двох працюючих у цеху локомотивах уже встановлені своєрідні бортові комп'ютери, що дають можливість здійснювати дистанційний контроль витрат пального. У планах — укладення угоди з дніпропетровським підприємством «Дніпротехтранс» на випробовування в залізничному цеху комбінату високотехнологічної апаратури з дистанційною передачею інформації каналами мобільного зв'язку.