Архівні документи ще з 1873 року свідчать, що цей острів українсько-російського розбрату в Керченській протоці постійно мігрує, й рівень моря в цій частині затоки поступово підвищується. З тих часів i до сьогодні море піднялося на дев'ять сантиметрів, а з кожним підйомом води на один сантиметр зникає три метри суші. Отже, Тузла потребує захисту, i це розуміють в уряді. Як повідомив ЗМІ міністр транспорту і зв'язку Віктор Бондар, уряд планує вже у липні—серпні розпочати будівництво дамби для захисту острова Тузла від розмиву, яке має бути завершене до кінця року.
Саму технічну споруду будуватимуть за рекомендаціями вчених, які мають вивчити дані про зміну острова й течії біля нього за останні п'ятдесят років i працюватимуть над цим ще чотири місяці. За словами пана Бондаря, він вже запросив дані космічної фотозйомки Міноборони та Національного космічного агентства. Крім цього, Мінтранс звернувся i в Державний департамент США з проханням надати дані про космічну зйомку острова за другу половину минулого століття. Все це, а також дані геологічного буріння й гідрологічних спостережень дадуть змогу прогнозувати ситуацію з островом на найближчі 10-20 років. Вже за місяць на острові почне працювати наукова експедиція, яка проведе геологорозвідувальні роботи — буріння, замір течій, прогнозування міграції суші.
Але вже зараз учені не рекомендують будувати на острові фундаментальні бетонні огородження, а навпаки — насипну кам'яну дамбу з функцією втримання піску Т-подібної форми з довжиною i впоперек по 200 метрів та по 100 м з кожної сторони. Міністр транспорту каже, що у держбюджеті на 2006 рік передбачено 15 мільйонів гривень для захисту Тузли від розмиву, але реальна вартість кам'яної дамби складе не більше ніж 6-7 мільйонів, максимум ще два мільйони витратять на інші заходи на острові.
Цікаво, що одночасно з народженням поблизу острова української дамби, її сусідка – російська дамба (через будівництво якої, власне, i розгорівся міжнародний скандал з РФ) може безслідно зникнути. Адже, за словами Віктора Бондаря, експерти відзначають загрозу знищення цієї дамби природною стихією. Річ у тому, що раз на 15-20 років у цьому районі відбувається сильний льодохід, що зрізує з острова все, що там стоїть. Лише у другій половині минулого століття на Тузлі двічі проходили операції з порятунку людей з острова.
«Ця загроза існує, і вчені прогнозують, що дамба, побудована російською стороною, буде зрізана під час наступного такого могутнього льодоходу. Коли він відбудеться — важко сказати, однак така циклічність є», — каже пан Бондар. Міністр прогнозує, що у зв'язку з цим «Росія буде змушена постійно вкладати кошти в підтримку дамби або відмовитися від цієї ідеї». Не дивно, що вже зараз росіяни зупинили будівництво дамби і щорічно проводять роботи з її підтримки, адже вона розмивається ще швидше, ніж острів.