«Топонарю i Єгорову не потрібно виправдовуватися. Суд має дізнатися лише про дві речі: чи був наказ на політ i де можна його проводити на винищувачі. Наказ був. Полiт винищувача, виконання завдання, виконання фігур вищого пілотажу можна здійснювати лише у спеціальних безлюдних зонах, i льотчик має право будь-якої миті залишити літак, якщо є загроза його життю. I не повинен нести за це відповідальність. Саме тому третє, що має зробити суд, — встановити, хто дав наказ пілотам, i судити цю посадову особу. А пілоти за моральну шкоду, за поламане життя повинні отримати чималу компенсацію, щоб змогли хоч коли-небудь вибачити всім нам, хто допустив таку ганьбу!» — це витримки лише з одного листа, який надійшов до «УМ» від колишнього пілота із сімейними традиціями пана Грачова з Луганська. I цей лист далеко не перший i, думаю, не останній. Адже у четвер свою крапку в резонансній скнилівській справі поставив i Верховний Суд, який розглядав касаційні скарги засуджених та потерпілих протягом чотирьох днів.
Колегія суддів Військової судової колегії ВСУ залишила без змін вирок пілотам «СУ-27», який впав у натовп під час демонстраційних польотів на аеродромі «Скнилів» три з половиною роки тому. Щоправда, це стосується лише судового вироку в частині терміну відбування покарання. На переконання верховної Феміди, Військовий апеляційний суд Центрального регіону дав належну оцінку подіям, які сталися у день авіашоу, тому провина засуджених є доведеною, кваліфікована правильно і сумніву не підлягає. Усі доводи засуджених про непричетність до трагедії є безпідставними і не підтверджуються зібраними у справі доказами, свідченнями очевидцiв, результатами державних експертиз. Окрiм того, колегія суддів ВСУ дійшла висновку, що саме протиправні дії всіх засуджених перебувають у безпосередньому зв'язку зі скнилівською трагедією...
Деякі корективи Феміда внесла лише у питання компенсацій. Вимоги потерпілих про збільшення компенсації за нанесену моральну шкоду залишені без задоволення. Натомість зменшено суму стягнення за нанесену матеріальну шкоду внаслідок катастрофи з самих пілотів «Сушки». Нагадаємо, що за позовом заступника Генпрокурора сума стягнення складала 11 мільйонів гривень. А тепер по кожному конкретно. Командир «СУ-27» Володимир Топонар має відбути 14 років позбавлення волі та сплатити державі компенсацію у розмірі 150 тисяч грн., а не 7,2 млн. грн., як хотіли на Різницькій. Другий пілот літака Юрій Єгоров — 8 років «колючки» i 50 тисяч компенсації заміть 2 млн. 452 тис. грн. Командир 14-го авіаційного корпусу i керівник авіашоу Анатолій Третьяков відбуде 6 років позбавлення волі зі сплатою компенсації в 100 тисяч гривень замість 700 тисяч, начальник служби безпеки польотів Анатолій Лукіних — 4 роки умовно і 50 тисяч замість 200 тисяч гривень, заступник керівника польотами Юрій Яцюк — 6 років позбавлення волі зі сплатою 50 тисяч замість 700 тисяч гривень. Зменшення суми сплати компенсації суд призначав, виходячи з матеріального стану засуджених та їхньої можливості відшкодувати заподіяну грошову шкоду.
Натомість судовим рішенням не задоволені ні потерпілі, які вже заявили, що звертатимуться у Європейський суд iз прав людини, адже бажають збільшення розміру матеріальної компенсації, ні засуджені. Адвокати останніх натомість переконані у цинізмі Верховного Суду. «Тепер зрозуміло, що в цій країні правосуддя немає!» — сказав один із них. Адже Феміда не захотіла побачити процесуальні порушення у діях попереднього Військового апеляційного суду Центрального регіону, надуманість окремих обвинувачень тощо. Тому адвокати теж звертатимуться до європейської Феміди.
ДОВІДКА «УМ»
27 липня 2002 року на аеродромі «Скнилів» у Львові сталася авіакатастрофа, внаслідок якої загинуло 83 людини, серед яких було 27 дітей. Були травмовані 116 людей, у т.ч. 26 дітей. Під час розслідування скнилівської трагедії слідчими було допитано 842 людини і проведено 545 експертиз. У червні 2005 року Військовий апеляційний суд Центрального регіону в Львові оголосив вирок шести льотчикам, яких вважають «цапами-відбувайлами» за огріхи командування.