Міністерство внутрішніх справ не на жарт узялося за вдосконалення роботи даішників. Як розповів днями журналістам начальник Департаменту Державної автомобільної інспекції МВС України Сергій Коломієць, вже до липня правоохоронне відомство має намір створити єдину електронну базу порушників правил дорожнього руху. Вона вже функціонує в областях, а до кінця нинішнього півріччя вся інформація буде зведена в єдину всеукраїнську базу даних. До того ж, нагадаємо, Міністерство внутрішніх справ ініціює стягнення штрафів із порушників правил дорожнього руху через банківські картки. Але й це ще не все.
ДАІ має намір, повідомляють «Українські новини», ввести моніторинг місцезнаходження свого службового автотранспорту в режимі реального часу. Зараз у Києві діє низка приймально-ретрансляційних центрів, які відслідковують місцезнаходження 10 службових автомобілів, швидкість і маршрут їхнього пересування, місце й час зупинок. На початок березня заплановано введення такої ж системи моніторингу службового транспорту в Київській області. На думку ДАІ, це нововведення необхідне у зв'язку зі збільшенням інтенсивності дорожнього руху в Україні. До того ж одразу буде видно, чим і де займаються даішники під час виконання обов'язків. Крім того, ДАІ має намір запровадити інші нововведення. Зокрема систему відеоспостереження за станом дорожнього руху, систему відеофіксації порушень правил дорожнього руху, радари «Беркут». Особливо котролюватимуться технікою місця традиційних заторів і небезпечних ділянок дороги, де найчастіше трапляються ДТП.
Для реалізації цього проекту ДАІ провело тендер і, зокрема, планує встановити в Києві 80 відеокамер — уже визначені перехрестя, де такі «жучки» встановлять у першу чергу. Система відеофіксації автоматично «зчитуватиме» номери машин, аби потім можна було встановити порушників (це, до речі, нормальна практика у Європі). Відтак даішників на дорогах поменшає, а водії мають стати обачнішими. МВС також має намір до кінця 2006 року встановити в Києві 400 відеокамер для відстеження порушень правил дорожнього руху.
Радар «Беркут» фіксуватиме перевищення транспортним засобом припустимої швидкості й запам'ятовуватиме останні 700 порушників. Перевищення швидкості фіксує в пам'яті пристрій, а наприкінці зміни співробітник ДАІ усі матеріали переносить у комп'ютер із реєстрацією місця i часу порушення. Таким чином, принцип роботи радара виключає можливість зміни зафіксованих даних інспекторами. 174 такі радари вже отримані підрозділами ДАІ.
Нагадаємо, у липні минулого року Президент Віктор Ющенко ліквідував Департамент ДАІ МВС і реорганізував його в Державну службу безпеки дорожнього руху (дорожню міліцію) і патрульну службу. За словами Сергія Коломійця, завершення запланованої реорганізації інспекції планується до квітня цього року.