Нарешті оплески Європи та захопливі відгуки її достойників минулого століття увіковічняться у погрудді Соломії Крушельницької у всесвітньо відомому міланському театрі, де з 1906 року зірка оперної співачки засвітила на повну силу. Тут вона виконувала свої найкращі партії.
Про намір установити погруддя два дні тому на прес-конференції у Львові повідомив директор Львівського державного академічного театру опери та балету Тадей Едер, передає УНІАН. «Я вже мав розмову з генеральним директором «Ла Скала» Стефане Лізнером, і той без вагань погодився. Зараз ми очікуємо на приїзд делегації, з якою обговорюватимемо це питання. Усі витрати візьме на себе львівська сторона», — сказав Тадей Едер. У різний час він і сам установив погруддя співачки у дзеркальній залі Львівської опери, а також Модеста Менцинського та Олександра Мишуги.
Театр опери та балету ім. С. Крушельницької, за словами його директора, також планує розвивати співпрацю з Варшавською оперою — обмінюватимуться трупами і виконавцями, та у співпраці з пітерським Маріїнським театром має намір поставити «Пікову даму».
ДОВІДКА «УМ»
Соломія Крушельницька похована на Личаківському цвинтарі у Львові — вона не змогла виїхати до Італії після відвідин Радянської України у 1939 році. Соломія Амвросіївна народилася у 1872 році в сім'ї священика. В 1893 році закінчила консерваторію з медаллю і тоді ж дебютувала з великим успіхом на сцені Львівського оперного театру в партії Леонори в опері «Фаворитка» Доніцетті. В той час у Львові гастролювала знаменита італійська співачка Джемма Беллінчоні, яка рекомендувала Соломії удосконалити майстерність в Італії. Восени 83-го Крушельницька вже була в Мілані: вчилася у професора Фаусти Крепі, виступала на італійських сценах, голос Соломії став настільки потужним, що під силу стали і вагнерiвські партії (Ельза в «Лоенгріні», Єлизавета в «Тангейзері», Ізольда у «Тристанi та Iзольдi»). У 1898 —1902 році Крушельницька стала окрасою Варшавської опери, також Париж, Петербург, Неаполь, і найвідоміша роль — у Джакомо Пучіні «Мадам Баттерфляй». Після цієї опери вона й отримала запрошення в «Ла Скала», а сам Пучіні вивів тоді на фото дарчий напис: «Найчарівнішій і найблискучішій Баттерфляй».