Ці вишукані чоловіки з бездоганними ніжками,

18.11.2003
Ці вишукані чоловіки  з бездоганними ніжками,

      Днями у нью-йоркському музеї мистецтв «Метрополітен» відкрилася доволі незвична виставка «Хоробрі серця: Чоловіки в спідницях». Її куратором є молодий британський дизайнер та модельєр Ендрю Болтон. Це розширена версія експозиції, яка минулого року демонструвалася в Музеї Вікторії і Альберта в Лондоні під назвою «Хоробрі серця». Назву запозичено з відомого фільму режисера та актора Мела Гібсона не випадково — в цій стрічці про боротьбу шотландців з англійськими колонізаторами сам Гібсон та інші актори одягнені у кілти, традиційні шотландські чоловічі спіднички. Виставка «Чоловіки в спідницях» відстежує історичну еволюцію такого предмета жіночого гардеробу, як спідниця, але також заохочує до використання його в майбутньому вже як елемента одягу чоловіків. Показово, що спідниці та інші елементи жіночого гардеробу демонструються на 120 чоловічих манекенах. Виставка є екскурсом як у минуле, так і в майбутнє. Тенденція запровадження спідниць як елемента чоловічого одягу набирає сили, тому в експозиції не бракує елегантних міні-спідничок для чоловіків від кількох провідних модельєрів.

      Штани впродовж кількох останніх десятиліть надійно ввійшли до жіночого гардеробу. Чоловіки лише починають «освоювати» спідниці, відштовхуючись при цьому від шотландської традиції. Доволі часто з'являються на публіці у спідницях принц Чарльз, спадкоємець британського трону, відомий актор Шон Коннері, який таким чином наголошує на своєму шотландському походженні. Втім те, що представлене на виставці в музеї «Метрополітен», вже мало нагадує шотландські кілти. Це своєрідна провокація, спроба зруйнувати встановлені табу, вважає рецензент газети «Нью-Йорк Таймс» Герберт Масчемп. Недарма  на вході до виставки наведено слова зі Старого Заповіту: «Жінка не повинна одягати нічого з того, що належить чоловіку, як і чоловік не повинен одягати жіночий одяг».

      «Нью-Йорк Таймс» нагадує, що в Європі багаті чоловіки до початку ХІХ століття одягалися немов жар-птиці і у фантазіях стосовно одягу навіть перевершували жінок. Лише в ХІХ столітті в період індустріалізації став обов'язковим строгий темний костюм лондонського клерка. Згадаймо, що в коротку епоху хіпі кінця 60-х та початку 70-х років ХХ століття чоловіки демонстрували просто надзвичайну фантазію у доборі барвистого одягу. Звичайно, що серед чоловіків мода на міні-спіднички та інші атрибути жіночого одягу та білизни приживеться не скоро. Але коли таке станеться, то для жінок настане солодкий час помсти. Адже представники сильної статі змушені будуть робити епіляцію та наживати стреси і комплекси, переймаючись стрункістю своїх ніг та бездоганністю форми колін.

  • Мода як демонстрація сили

    Починався Тиждень з порогу — навпроти входу в «Мистецький арсенал» куратор проекту Ukraine Inspired, дизайнер Федір Возіанов представив невелику колекцію casual–речей — футболки та світшоти з патріотичними принтами та написами. >>

  • Без шаблону

    Катя Возіанова — засновниця ательє Indposhiv, донька дизайнера Федора Возіанова — маже п’ять рокiв тому знайшла вільну нішу: чоловічі костюми на замовлення. Нудне радянське слово «індпошив» написала латиницею і взялася до роботи. Це тільки на перший погляд здається, що Brioni та Ermenegildo Zegna задовольнили потребу багатих чоловіків у пристойних ко­стюмах, а торгова марка «Михаїл Воронін» — не дуже багатих. >>

  • Ох ти ж і сукня!..

    Український тиждень моди, що проходив iз 9 по 13 жовтня, дав відчуття, що країна перебуває напередодні створення повноцінної fashion–індустрії. Є UFW — з традиціями, патріотизмом, професіоналізмом. Є нібито альтернативні модні Дні — проект маргінальний, проте амбіційний. Є Львівський fashion week, і в ці дні вперше пройдуть «кучні» покази в Харкові. >>

  • Скрипка вчить, як одяг шить

    Олега Скрипку в нас просто люблять. Здається, саме тому поява його в підсумковому дефіле на подіумі Українського тижня моди викликала шквал овацій. У кулуарах після закінчення першого дня Тижня, в якому Скрипка дебютував як дизайнер, більше критикували його колекцію, ніж захоплювалися. >>

  • Пішов 33–й Тиждень...

    33–й український тиждень моди наповнений ефектними заходами і медійними обличчями. 12 жовтня на подіум UFW вийдуть 12 телеведучих групи каналів «1+1» у вбранні від українських дизайнерів — і Лідія Таран, і Алла Мазур, і Данило Грачов, і Руслан Сєнєчкін, і Юлія Бориско, і Василіса Фролова. >>