Україна нарешті вступила в еру електронного документообігу: позавчора міністр транспорту і зв'язку Віктор Бондар вручив свідоцтво про акредитацію першому українському Центру сертифікації ключів електронного цифрового підпису. Отримала його приватна науково-виробнича фірма «Українські національні інформаційні системи» із Дніпропетровська.
До цього Україна йшла аж п'ять років. Торік було створено Центральний засвідчувальний центр, де акредитуються державні та комерційні центри сертифікації ключів, які надають громадянам, підприємствам і держустановам електронний цифровий підпис. Зроблено важливий крок до втілення ідеї «електронного уряду» — впровадження в державних органах електронного документообігу із застосуванням електронного цифрового підпису.
Міністр пообіцяв, що за 2—3 роки будуть ліквідовані черги в держустановах, оскільки відтепер кожна людина, підприємець, посадова особа матиме змогу засвідчувати електронний документ своїм власним цифровим підписом, який має однакову юридичну силу з власноручним підписом чи печаткою.
Переваги електронного цифрового підпису відчутні. Це можливість представляти бухгалтерську, статистичну та іншу інформацію не на папері, а в електронному вигляді. Підприємець нарешті матиме змогу передавати цінну інформацію партнерам, не боючись — цифровий підпис гарантує надійний обіг документів. Отримавши електронний цифровий підпис, громадяни не марнуватимуть час у довгих чергах до чиновників.
Це також можливість он-лайн закупівлі через систему електронних торгів, що забезпечує прозорість діяльності держсуб'єктів господарювання.
Окрім того, для юридичних осіб передбачено також використання додаткового цифрового підпису — аналога печатки. Щоб забезпечити такий рівень захисту, використовуються посилені сертифікати ключів.