Сьогодні в Україні є лише дві такі машини, які на замовлення «Укрзалізниці» розробили в Польщі. А над створенням вітчизняного рейкового вагона вже працюють фахівці Крюківського вагонобудівного заводу, що на Полтавщині. Автобуси призначені для перевезення пасажирів на невеликі відстані, так би мовити, електрички зі збільшеною втричі швидкістю.
Автобус пройшов усі технічні випробування і 8 січня вирушить у перший рейс. У його урочистому запуску візьмуть участь генеральний директор «Укрзалізниці» Василь Гладких, начальник Південної залізниці Віктор Остапчук, голова Харківської облдержадміністрації Арсен Аваков. Поки що новий транспорт перевозитиме пасажирів із Харкова до станції Дворічна (віддалений райцентр Харківської області).
Переваги цього виду транспорту відчутні: швидкість до 140 км/год (у звичайного — 90—100км/год), може взяти «на борт» 169 пасажирів, має 95 сидячих місць (для порівняння, в автобусі «Автолюкс» — 54), сучасний дизайн, комфортні умови. До того ж салон обладнано відеокамерами.
Фахівці стверджують, що рейковий автобус хоч і коштує немало (близько 10 мільйонів гривень), проте все одно дозволить заощадити гроші «Укрзалізниці»: зменшить навантаження на систему приміських перевезень, адже деякі електрички ходять напівпорожні, а це обходиться транспортникам набагато дорожче.