На Дунаї знову почали днопоглиблювальні роботи. Як повідомили «УМ» у прес-службі Мінтрансу, на початку грудня було отримано необхідні для цього дозволи, і тепер на каналі «Дунай — Чорне море» знову гримить техніка. Розробники планують, що наприкінці грудня цього року — на початку січня 2006-го прохідна осадка на баровій частині суднового ходу буде доведена до рівня минулого року — 5 метрів. Підрядником, за результатами тендеру на виконання робіт за державні кошти, було визначено державне підприємство системи Мінтрансзв'язку «Устьдунайводшлях».
У Дунайському біосферному заповіднику, на території якого й проводять поглиблювальні роботи, «УМ» підтвердили: землесос на гирлі таки й справді працює, але неефективно — техніка стара, вітчизняна, тому й бувають накладки. Науковці із заповідника й досі відстоюють свою позицію: канал не буде рентабельним ніколи. А все, каже заступник Дунайського біосферного резервату Василь Федоренко, через примхи природи: Дунай — найбільш мутна річка Європи, природного процесу не зупинити — дно, яке намагаються робітники поглибити раз по раз, однаково замулюється. А тому, мовляв, це буде одвічна боротьба людини з природою. Тим більше зараз сезон штормів — роботи починаються не в надто сприятливий період. «При значних витратах необхідні глибини можна підтримувати, але в такому разі канал буде нерентабельний. І ми про це неодноразово попереджали!» — каже Василь Арсентійович. Нагадаємо, не підтримала канал і Національна академія наук України, назвавши його безперспективним, і європейська екологічна спільнота — адже канал, на думку вчених, завдає чималої шкоди дельті Дунаю.
У Мінтрансі вважають інакше. Попередня вартість ходу, яку оприлюднювали на початку будівництва, — близько 200 мільйонів гривень. Тепер, очевидно, ця сума зросте. Транспортники планували прокласти судновий хід за три роки й термін окупності називали: 9 років. Передбачалося, що будівництво каналу «Дунай — Чорне море» на рукаві гирла Бистре забезпечить переведення до 60 відсотків дунайського вантажопотоку в українську дельту Дунаю (на сьогодні цей показник оцінюється приблизно в 1—2 відсотки). Поборники каналу стверджують: за умови, що збори за проходження суден по українській частині дельти Дунаю будуть на 25—30 відсотків нижчі за румунські (а саме Румунія на сьогодні є монополістом у сфері надання транспортних шляхів для суден через дельту Дунаю), ГСК «Дунай — Чорне море» буде рентабельним.