Великі піаряться «по-крупному»

21.12.2005

      Bідомий фахівець у радянських та російських справах, американська письменниця та публіцистка Анна Епплбаум написала днями в газеті «Вашингтон пост», що великі російські фірми, які часто дуже тісно пов'язані з урядом Росії, все щедріше спонсорують американські інституції, головним чином політологічні осередки, які формують американську та світову громадську думку. У статті під назвою «Що купують росіяни?» авторка звертає увагу на те, що російські олігархи поводяться так само, як і багаті арабські шейхи з Саудівської Аравії, котрi вже багато років щедро фінансують американські університети в надії, що тi формуватимуть кращу думку про їхню країну.

      Епплбаум вказує, що російські олігархи спочатку йшли тим шляхом, який шейхи пройшли ще у 70-х роках минулого століття: скуповували престижну та дорогу нерухомість у Лондоні. «Врешті-решт вони вирішили більш плідно витрачати свої гроші, запрошуючи відомих американців до складу правлінь своїх корпорацій та пропонуючи гроші за пропагування своїх інтересів», — пише авторка. Вона нагадує, що Михайло Ходорковський, який тепер перебуває у в'язниці, свого часу пропонував дотації бібліотеці Конгресу США, а Володимир Потанін тепер допомагає музеям США. Голова нафтового концерну «Лукойл» та інші російські олігархи зараз щедро спонсорують Інститут Кеннана, американську інституцію, яка вивчає Росію. Гроші від росіян отримує також Центр Ніксона. Росіяни дають зрозуміти, що будуть щедро винагороджувати своїх «американських друзів» за підвищення у світі своєї репутації.

      Американцям, особливо Пентагону, також не байдуже, що в результаті війни в Іраку їхнє реноме у світі виявилося значно підмоченим. Американська газета «Ю-Ес-Ей тудей» повідомила, що Пентагон розробив стратегію психологічної війни, на яку виділив 300 млн. доларів із бюджету США. Цією стратегією передбачаються плани розміщення в закордонних ЗМІ проамериканських матеріалів без інформації про джерела їхнього походження. Газета довідалася від одного з розробників цієї стратегії, що її підготували експерти командування з проведення спеціальних операцій, головним завданням якого є боротьба з терористичною ідеологією та формування у світі підтримки політики США. Американські військові планують вести інформаційну війну не лише через газети, телебачення, радіо та інтернет, а також шляхом поширення футболок із відповідними написами, різноманітних наклейок тощо. Ця пропагандистська кампанія буде вестися у всьому світі, включно з країнами-союзниками США. Стратегія вже реалізується, оскільки на початку цього місяця з'ясувалося, що Пентагон через компанію «Лінкольн груп» доплачує іракським газетам за розміщення на їхніх шпальтах проамериканських матеріалів.

  • Майдан біля Кремля

    Російські активісти активно вивчають «матбазу» масових протистоянь із правоохоронцями: щити, балаклави, коктейлі Молотова... За прикладами, благо, далеко ходити не треба: поряд, якихось шість сотень кілометрів, — Україна, де досвідчені товариші покажуть, навчать, передадуть досвід. >>

  • Кремлівська «Зміна»

    Лідер партії «Зміна» (Zmiana) Матеуш Піскорський не знав, що його партію фінансували російські спецслужби — така лінія захисту польського політика, заарештованого у Польщі за шпигунство та поширення антиукраїнських настроїв. Прокуратура і Агенція внутрішньої безпеки стверджують, що все було саме навпаки. >>

  • Потрібні робочі руки

    На тлі низького безробіття та великої кількості вакансій чеський уряд започаткував нову державну програму запрошення іноземних фахівців, повідомляє «Радіо «Свобода». Ідеться передусім про кваліфіковану робочу силу, яка зможе закрити прогалини на чеському ринку праці, а головним джерелом таких фахівців чехи бачать Україну. >>

  • З голоду не помрете, але паски затягуйте

    Міністри фінансів країн єврозони та представники Міжнародного валютного фонду після 11-годинних переговорів у Брюсселі домовилися вчора про новий транш допомоги для Греції в 11,5 млрд. доларів (10,3 млрд. євро) та реструктуризацію боргу, повідомляє Бі-Бі-Сі. >>