Президент Віктор Ющенко підтримав пропозицію глави Мінтрансзв'язку Віктора Бондаря про створення Морської адміністрації України і доручив йому знайти «найкоротший шлях до створення цієї структури». Таким було одне з перших рішень, ухвалених главою держави в рамках наради в Одесі з питань розвитку українських портів за участі начальників 19 портів, керівників морської галузі країни, а також адміністративно-господарського активу Одещини.
Оглянувши територію головного порту країни, який щороку здійснює перевалку третини морських вантажопотоків, Президент також погодився з пропозиціями фахівців морської галузі, що необхідно спростити порядок закріплення земельних ділянок навколо морських портів для подальшого розвитку цих важливих транспортних вузлів. Віктор Ющенко доручив керівництву Мінтрансзв'язку протягом двох тижнів подати відповідні пропозиції Кабміну, а також дав доручення установити спрощені процедури проходження вантажопотоків і оформлення товарів. Глава держави зажадав від міністра транспорту пана Бондаря провести підсумкову нараду за результатами роботи портів у поточному році і позбутися керівників «збиткових» портів: «на цих посадах слід трудитися фахівцям, що здатні домагатися значних прибутків і залучати багатомільйонні закордонні інвестиції».
Водночас глава держави констатував, що показники 2005 року свідчать про негативні тенденції в портовому господарстві: 11 із 19 портів працюють зі збитками або погіршили колишні виробничі показники. 8 портів скоротили обсяги переробок вантажу, 10 підприємств утратили колишні позиції в обсягах переробки транзитних вантажів, інвестиції в портове господарство за 10 місяців скоротилися з 406 до 325 млн. грн. порівняно з аналогічним періодом минулого року. За оцінками авторитетних експертів, нагадав Президент, Україна має найкращий у Європі потенціал як транзитна держава, однак для його реалізації необхідно модернізувати відповідну інфраструктуру. Крім того, назріла потреба у формуванні єдиної концепції розвитку портового господарства.
Президент також доручив Міністерству економіки, Мінпромполітики і Фонду держмайна підготувати розпорядження про припинення реструктуризації Одеського припортового заводу. «Припортовий завод треба розглядати як єдиний комплекс, і це рішення обговоренню не підлягає», — підкреслив Ющенко. На виконання доручення він дав 5 днів. І водночас підтвердив, що питання про приватизацію заводу вирішено остаточно. Торкнувшись передачі в оренду контейнерного термінала Іллічівського морпорту, глава держави погодився, що попередня процедура передачі потужностей в управління приватному підприємству була недостатньо прозорою. І доручив керівництву Мінтрансзв'язку та Фонду держмайна розірвати контракт із ПП «Укртрансконтейнер» і організувати найближчим часом прозорий і публічний конкурс серед потенційних інвесторів порту.
Варто зазначити, що першу половину дня Президент присвятив ознайомленню з роботою і зустрічам з працівниками найбільшого промринку країни — ТОВ «Промринок «Авангард» («Сьомий кілометр»), податкові надходження від якого в держказну останнім часом не зростають, а невпинно падають. Під час наради з керівництвом ринку глава держави зауважив, що, за даними правоохоронних структур, суб'єкти підприємницької діяльності, які працюють на промринку, часто приховують реальні обсяги товарообігу і прибутку. Ющенко висловив подив: як же так виходить, що грошовий обіг ринку щороку збільшується приблизно на третину, а податків звідси надходить чимраз менше? «Чому при збільшенні доходів на 25—30 відсотків фіскальне навантаження з 28 відсотків дійшло до 21?» — поставив питання глава держави.
Президент доручив створити спеціальну комісію на чолі з главою облдержадміністрації Василем Цушком, якій належить у місячний термін подати пропозиції щодо оптимізації оподаткування працівників промринку. Керівник промринку Віктор Добрянський пообіцяв виправити ситуацію і запевнив, що ще до кінця поточного року у Державний бюджет буде спрямовано не менше 33 млн. гривень у вигляді податків.