Сьогодні, по обіді, на батьківщину повернеться український «Руслан», заарештований у Бельгії за борги нашої держави у серпні 2004 року. Ан-124 транспортного підрозділу АНТК імені Антонова, авіакомпанії «Авіалінії Антонова» став другою «жертвою» судової тяганини між кіпрською компанією «ТМR Energy Limited» та Фондом держмайна України. Нагадаємо, у 2003 році першого «Руслана» затримали у Канаді, іншого, через рік, заарештували у Бельгії, в Брюсселі. Канадський «в'язень» після 19-місячного арешту в січні 2005 року повернувся в Україну, бельгійський же приземлиться під Києвом лише сьогодні. Поверненню обох «Русланів» передували десятки звернень, судових позовів та нот протесту від підприємства, Міністерства закордонних справ України. Безпідставним затриманням літаків називав і Фонд держмайна України. У справі було чимало «кризових» ситуацій, коли, наприклад, канадська сторона збиралася продати літак, аби відшкодувати тим самим борг. Тепер же, завдяки мирній угоді з кіпрською компанією «ТМR Energy Limited» та умілим діям українських юристів і дипломатів, звільнено обидва літаки.
Як повідомив «УМ» керівник прес-служби АНТК імені Антонова Андрій Совенко, «Руслан» перебуває у задовільному стані — «транспортному», що дозволить йому подолати шлях до України самотужки. Щоправда, машина таки зазнала пошкоджень — стояла ж майже півтора року просто неба. Тому доведеться якийсь час над нею «поворожити» фахівцям. До того ж затримання літаків принесло українській компанії чималi збитки. За оцінками фахівців, простій лише однієї машини обійшовся у сотні тисяч доларів.
Після розв'язання конфлікту вже знято всі ризики подальших арештів майна АНТК за кордоном, зазначають у компанії. А звільнений «Руслан» після «карантину» підключиться до програми польотів.
Тоді, після арешту «Руслана», фахівці називали різні приховані причини такого «ходу». Так, на думку низки аналітиків, арешт «Руслана» у Канаді та Бельгії був банальним проявом нечесної конкурентної боротьби на ринку великогабаритних авіаперевезень. І передусім — за так званий «натовський» контракт на стратегічні перекидання військових контингентів, озброєнь і військової техніки країн Альянсу (а саме завдання НАТО виконували «Руслани», коли їх затримали в Канаді та Бельгії).
До речі, транспортний підрозділ АНТК імені Антонова («Авіалінії Антонова») є одним із найбільших світових операторів Ан-124-100 «Руслан» — найбільшого у світі літака, що успішно експлуатується при перевезеннях великогабаритних вантажів та виконанні миротворчих місій. У парку «Авіаліній Антонова» — 7 «Русланів». Вартість однієї такої машини, залежно від рівня зношення, оцінюється на ринку від 50 до 150 мільйонів доларів США.