Найнесподіванішим кадровим указом минулого тижня стало звільнення з посади генерального директора «Укрзалізниці» Зенка Афтаназіва. Указ про це 11 листопада підписав Президент України Віктор Ющенко. До того ж з аргументацією — «у зв'язку з ліквідацією посади».
Ще з часів Георгія Кірпи «Укрзалізниця» є структурою, де крутяться великі, навіть дуже великі гроші. І коли таке потужне підприємство залишається без «голови» (про це звільнення керівництво держави навіть жодних натяків не робило), то відразу ж починають виникати питання: з якого б це дива?
Таке кадрове рішення стало повною несподіванкою і для колективу Державної адміністрації залізничного транспорту України «Укрзалізниця». Оскільки там не впевнені, що це звільнення — звичайна формальність, викликана необхідністю розмежування функцій державного управління та господарської діяльності. Про це говорив, зокрема, Прем'єр-міністр України Юрій Єхануров під час представлення колективу Мінтрансзв'язку нового міністра Віктора Бондаря. Та й Зенко Афтаназів на недавній прес-конференції з нагоди Дня залізничника також заявив про необхідність розмежування функцій державного управління та господарювання. Однак, як він тоді сказав, розділити ці функції доцільно лише після реформи «Укрзалізниці» та її перетворення на Державну акціонерну компанію. Саме тоді «Укрзалізниця» стане суб'єктом господарської діяльності, зараз же вона є Державною адміністрацією залізничного транспорту і не виконує господарських функцій, а лише здійснює державне управління залізничною галуззю.
«Рішення про відставку Зенка Афтаназіва вочевидь має політичне забарвлення», — йдеться у розповсюдженому прес-службою офіційному зверненні Державної адміністрації залізничного транспорту України «Укрзалізниця». У зверненні висувається припущення, що ресурс «Укрзалізниці» буде використано для передвиборчої агітації так само, як восени-2004.