Можливо, вже наступного року зі Львова до столиці можна буде дістатися залізницею значно швидше, ніж тепер: «Укрзалізниця» ствержує, що шість годин у дорозі замість сьогоднішніх дев'яти — цілком реальні цифри. Як розповіла «УМ» начальник прес-центру «Укрзалізниці» Наталя Півторипавло, рішення про пуск нового швидкісного експресу «Київ — Львів» буде найближчим часом прийняте на засіданні керівництва. Тоді ж і з'ясується, на якому з варіантів збільшення швидкості зупиняться фахівці. Поки ж триває підготовка цих планів та розробка шляхів фінансування проекту.
За словами джерела, наближеного до керівництва Львівської залізниці, розглядаються два основні варіанти розв'язання проблеми: модернізація вже існуючої лінії та її часткова перебудова: «Львівська залізниця розміщена в такій географічній площині, що колії дуже рідко йдуть по прямій, а численні повороти й криві уповільнюють хід потягів. Сьогодні на деяких відтинках шляху ми маємо швидкість і 60, і 80 кілометрів за годину, ну максимум — 100. Треба удосконалити існуючі колії, щоб потяг можна було розігнати до 120 кілометрів за годину і навіть більше, але це вимагає значних коштів. Другий варіант — випрямлення кривих, перенесення станцій, перекладання чималих ділянок полотна. Думаю, цього можна уникнути».
За словами джерела, швидкісний експрес може принести значно менше користі, ніж здається керівництву «Укрзалізниці»: «Від Львова до Києва 500 кілометрів, сьогодні на лінії потяги долають цю відстань за 9 годин. Скажімо, сідає людина у Львові о 22.58, а о пів на восьму ранку вона вже в Києві. Зручно? Як на мене, цілком. Немає клопоту з тим, як добиратися на вокзал і з вокзалу, коли автобуси-трамваї, маршрутки та метро ще (або вже) не ходять, а на таксі грошей шкода. А денні рейси не всім підходять — прибувши до міста о другій половині дня, можна не встигнути зробити все заплановане».
Нагадаємо, що сьогодні потяги швидкісного сполучення курсують між Києвом та Дніпропетровськом, а також між Києвом і Харковом. Крім того, у серпні цього року зі столиці України до Москви відправився перший міжнародний швидкісний потяг «Столичний експрес».