Лише вчора стало відомо, що 18 жовтня біля берегів Сомалі африканськi пірати захопили корабель «Паганія» під прапором Ліберії i з українською командою. Інформаційна плутанина з цього приводу та відсутність даних про кількість українців, котрi опинилися в полоні «веселого Роджера», є традиційною для корсарських витівок у цих водах Iндiйського океану. Адже пірати Сомалі безграмотні i часто не можуть прочитати назву корабля, визначити прапор країни та громадянство морякiв.
Цього разу пірати вимагають 700 тисяч доларів викупу за 22 членів українського екіпажу «Паганії». Таку інформацію вчора нарешті вдалося з'ясувати Міністерству закордонних справ.
Як повідомив «УМ» заступник начальника прес-служби МЗС Дмитро Свистков, теплохід «Паганія» було захоплено за 90 миль від східного берега Сомалі. Судно виконувало комерційний рейс із вантажем вугілля з Південної Африки до Туреччини. Учора теплохід стояв на якорі на відстані двох миль від східного берега Сомалі. МЗС та судновласник (одеська крюїнгова компанія) встановили зв'язок із капітаном екіпажу, завдяки чому стало відомо, що всі українські громадяни живі та здорові, але пірати контролюють кожен їхній крок.
Виявляється, ще у вівторок міністр закордонних справ Борис Тарасюк доручив посольствам України у Великій Британії, Франції та США звернутися до міністерств закордонних справ та оборони цих країн із проханням сприяти у пошуку можливих шляхів розв'язання ситуації. Аналогічне звернення передано i до штаб-квартири НАТО в Брюсселі. Посольствам України в Ефіопії та Кенії доручено з'ясувати долю судна та екіпажу.
I хоча МЗС та судновласник ведуть інтенсивні переговори, визволення судна та повернення українців на Батьківщину ускладнюється. Адже береги Сомалі є найбільш небезпечною зоною для мореплавання — кількість піратських нападів на судна там є найбільшою у світі — за даними міжнародних організацій, за останні півроку морські пірати у тих краях здійснили 22 напади на торговельні судна та бойові кораблі іноземних держав. Не дивно, що днями сомалійська влада закликала сусідні країни відрядити бойові кораблі до її територіальних вод для боротьби з піратами. Натомість міжнародне бюро із судноплавства й надалі лише рекомендує капітанам не підходити до узбережжя Сомалі ближче, аніж на 100 морських миль.
Жодна з цивілізованих держав не має дипломатичних відносин із Сомалі. Ця африканська країна вже більше десяти років живе без центральної влади, а деякі військові правителі регіонів сприяють розвитку піратського бізнесу. Нині на території Сомалі триває збройна боротьба різних угруповань за контроль над столицею та південними регіонами країни.
Зазвичай пірати атакують кораблі на декількох швидкісних катерах. Найбільше потерпають від них кораблі ООН із вантажами гуманітарної допомоги, але українці неодноразово потрапляли в полон до морських розбійників. Так, у січні 2002 року сомалійські пірати захопили ліванcьке вантажне судно, серед членів екіпажу якого було i восьмеро українців. А рівно рік тому корсари захопили британський танкер із сімома українцями на борту.
Екіпаж «Паганії» повністю український...