Співробітники харківської Державтоінспекції влаштували для чиновників, преси та власників маршрутних таксі презентацію відео, знятого ними прихованою камерою на дорогах міста. До об'єктива потрапили всюдисущі мікроавтобуси в момент виконання просто неймовірних каскадерських трюків. Над цим кіношним видовищем можна б було залюбки посміятися, якби не одна суттєва деталь: за кермом спритних «газельок» — звичайнісінькі водії, і перевозять вони не групу переодягнених спортсменів, а звичайних пасажирів, включаючи дітей і пенсіонерів. Взяли до рук відеокамери правоохоронці не через власну прискіпливість. Зняті кадри, говорять вони, настільки поширене явище, що для того, аби спіймати порушника в кадрі, зовсім не обов'язково годинами просиджувати в кущах.
Побачене і справді вражає. Ось напрочуд рухливі мікроавтобуси в гонитві за пасажирами рвуться з четвертого у перший ряд і мало не врізаються в довгу чергу сусідів по трасі. Далі йдуть кадри з наглухо завареними дверима запасного виходу. Саме через таку необачність минулого року під час аварії на розі вулиць Петровського та Артема водію довелося витягувати понівечених пасажирів через лобове скло, що завдало їм, крім усього, ще й різаних ран. В одній із маршруток, яку господарі прилаштували під блакитне паливо, об'єктив «вихопив» під сидінням газові балони. До того ж у салоні стійко тримався специфічних запах...
Змусили глядачів автори нового відео зайнятися і простою арифметикою. Це коли у маршрутках відчинялися двері й звідти один за одним починали виходити ледве живі пасажири. На цифрі «12» у таких випадках належить сказати «стоп», проте у годину пік з маршрутної «рукавички» може вибратися на світ Божий удвічі більше людей. Рекордна цифра була «32». Салон має відповідний інтер'єр. Крім заводських крісел, тут обов'язково притулено кілька примітивних ослінчиків та ще й у такий спосіб, аби на проході змогли зігнутися кочергою ще з десяток добровольців.
Як і належить справжньому кіно, в даішному фільмі були й елементи кохання. Правда, більше уявного і розрахованого на здатність глядачів додумати сюжет самостійно. Скажімо, на простеньке запитаннячко співробітників ДАІ «Де сьогодні ночувала маршрутка?», водії, ніяковіючи, бралися розповідати просто неймовірні історії в стилі присоромлених хлопчаків. Не менш красномовними в них виходили розповіді й про тяжкі трудові будні. Переважна більшість iз них не сходить з траси по 14 годин на добу. До того ж озвучена тривалість робочого дня не є рекордною.
І ще одна деталь. Поки правоохоронці презентували глядачам своє кіно, оперативники доповіли, що саме в ці хвилини сталася чергова ДТП з участю героїв фільму: на розі проспекту Леніна і вулиці Отакара Яроша зіткнулися «Жигулі» і «Газель» одного з міських маршрутів. Літню жінку та 20-річну дівчину відправили до лікарні у тяжкому стані. Таким був початок жовтневих пригод. У вересні ж співробітники ДАІ зафіксували сім аварій з вини водіїв маршруток, у яких загинуло вісім чоловік. Причому, як свідчить статистика, часті перевірки на дорогах і призначені правопорушникам покарання особливих результатів на принесли. Скажімо, з початку року контролери з різних державних інстанцій перевірили на надійність вісім тисяч мікроавтобусів, виявивши при цьому майже чотири тисячі найрізноманітніших порушень. У результаті вони уклали півтори тисячі протоколів та актів і стягнули з безвідповідальних перевізників більше 100 тисяч гривень штрафу. Але «кіно» на дорогах продовжується, що й змусило виконуючого обов'язки начальника обласного ДАІ Олександра Азацького назвати відзняте його підлеглими відео «фільмом-катастрофою». Причому то була тільки перша частина. Зйомки прихованою камерою тривають і зараз, а по завершенні потраплять на стіл керівникам міста та області. «Найталановитіші» каскадери, за словами даішників, у кращому випадку залишаться без ліцензій.