«Це несправедливо: тільки-но люди познайомилися, почали налагоджувати якісь стосунки, а вже мусять роз'їжджатися», — так про фінал тридцять третьої «Молодості» відгукнувся Президент фестивалю Богдан Ступка. Такі вони, закони діалектики, але головною емоцією на церемонії закриття «Молодості-2003» був, звісно, не сум за фестивальними днями, які, на жаль, минули і повторяться лише через рік — 34-та «Молодість» відбудеться з 23 по 31 жовтня у 2004-му. Ми всі раділи за переможців, яких визначило міжнародне журі на чолі з режисером з Ірану Джафаром Панагі (до речі, поки пан Панагі головував на «Молодості», його фільми перемагали на інших міжнародних фестивалях), і зітхали з приводу того, що головні призи українських кінематографістів, за великим рахунком, обійшли.
Гран-прі фестивалю — статуетку «Скіфський олень» та 10 тисяч доларів — отримав режисер з Росії Геннадій Сидоров, який на «Молодості-2003» презентував свій фільм «Старі». Кращий повнометражний фільм — «Осама» (Афганістан), а Марія Губахарі, яка в цій стрічці зіграла головну роль, перемогла в номінації «Краща акторська робота». Як зауважив гендиректор «Молодості» Андрій Халпахчі, це перший професійний фільм афганських кінематографістів, тож у такому контексті тріумф афганського кінематографа стає ще значущішим. Фінансовий доважок до перемоги фільму — дві з половиною тисячі доларів, актриса-переможниця отримала тисячу євро. Кращою короткометражкою фестивалю стала стрічка «Вертітися» (Словенія, дві з половиною тисячi доларів призових), а кращим студентським фільмом — «Сумуєш» (США, двi з половиною тисячі доларів призових). З призом глядацьких симпатій від «Молодості» та дорогущим (вартістю 2,5 тисячі доларів) годинником фірми Raymond Weil повернувся додому росіянин Раміль Сарафутдінов. Цього народного переможця глядачі «Молодості» визначали старим перевіреним методом — заповнювали анкети і опускали їх в урни для голосування. Серед лідерів глядацьких симпатій були також шведський фільм «Віктор та брати» та стрічка Олексія Германа-молодшого «Останній потяг».
Не лише переможцям дісталися відзнаки, дипломи та квіти. З традиційно-щирою вдячністю обдаровані були і спонсори фестивалю, який хоч і перебуває під патронатом Мінкультури, але що таке дефіцит бюджету, знає пречудово. Члену оргкомітету фестивалю й екс-заступнику міністра культури Ганні Чміль піднесли ікону, а відзнаку за розвиток українського кінематографа з рук лідера «Нашої України» Віктора Ющенка отримав Роман Балаян.
На церемонії закриття фестивалю було також презентовано проект Molodist Talent Campus — таку собі творчу лабораторію, лекції, семінари та майстер-класи якої відвідали понад 100 слухачів. Четверо учасників Кампусу — Раду Джуде (Румунія), Ксаві Сала (Іспанія), Марія Халпахчі (Україна) та Сергій Наталушко (Україна) — знімали на фестивалі п'ятихвилинні короткометражки. Результатом цієї бліц-творчості і хвалилися на закритті «Молодості-2003», ці ж фільми фестиваль має намір повезти в лютому наступного року до Берліна, на Berlinale Talent Campus, на який цих чотирьох режисерів акредитують автоматично. Запам'яталася лірично-філософська притча Сергія Наталушка «Спокуса», головну роль у якій зіграв лідер гурту «Мандри» Фома, котрий спеціально до цього фільму написав дуже красиву пісню. «Мій герой, — каже Наталушко, — художник, що малює картини з людьми, які літають, і намагається зрозуміти, як їм це вдається. Але коли в нього з'являється така нагода — пасує». Зворушлива історія, в якій кожен впізнає себе, незалежно від того, художник він чи сантехнік.
А от кого гріх звинувачувати в ігноруванні шансів реалізувати свою мрію, так це, звісно, Андрія Халпахчі — з цілеспрямованістю, якій можна лише позаздрити, він з року в рік додає до «Молодості» черговий порядковий номер. І нехай гострий на язик Богдан Сильвестрович пожартував, що закриття «Молодості» нагадує йому творчий вечір її гендиректора, який до мікрофона підходив цілих шість разів, — зрештою, ці підходи Халпахчі були логічними і заслуженими.
Завершував «Молодість» фільм Андрія Звягінцева «Повернення». Після того, як у беззаперечній компетентності та бездоганному смакові журі Венеціанського фестивалю, яке віддало «Золотого лева» дебютантові Звягінцеву, всі переконалися особисто, залишилася одна-єдина прикрість із приводу того, що на фестиваль до Києва не приїхали режисер та актори «Повернення»...