Аварія — справа державної ваги

12.10.2005
Аварія — справа державної ваги

(Василя ГРИБА.)

      Так звані «дні уряду» в парламенті взагалі не користуються популярністю й не відзначаються пристойною явкою депутатів. А коли тема й економічно не вигідна, і попіаритися не дає — зал «під куполом» узагалі лякає порожнечею. Приблизно так було й учора. Хоча заявлена тема вчорашнього урядового «дня» у ВР більш ніж цікава принаймні тій категорії громадян, які є автомобілістами. Адже у світлі ситуації з «недоліквідацією» ДАІ говорили про стан аварійності на дорогах та невідкладні заходи, пов'язані з підвищенням безпеки дорожнього руху.

      Кількість загиблих у ДТП в Україні у 10 разів більша, ніж у розвинутих країнах світу, — про це сказав із парламентської трибуни у своєму першому публічному виступі 29-річний міністр транспорту та зв'язку Віктор Бондар. Шеф Мінтрансу закликав народних депутатів якнайшвидше прийняти в другому читанні зміни до Закону «Про автомобільний транспорт». За словами Бондаря, даний закон дозволить впорядкувати ситуацію на ринку перевізників. Адже на сьогодні майже половина перевізників не має відповідних ліцензій та не пройшла сертифікації. Міністр транспорту та зв'язку підкреслив, що це одна з основних причин аварійності на дорогах.

      Водночас Бондар висловив сумнів, що аварійність зменшиться після повернення практики накладення штрафів на водіїв за порушення правил дорожнього руху на місці. За його словами, в 1990 році, коли ДАІ могли накладати штрафи на місцях, була найвища аварійність — 9 616, а через півтора року після травня 2001-го (коли цей захід був ліквідований) показник аварій навіть зменшився. При цьому «міністр доріг» виступає за посилення відповідальності за порушення правил дорожнього руху і просить парламент піти назустріч відповідним ініціативам МВС.

      Іншим високопосадовцем, який виступав із парламентської трибуни, був міністр внутрішніх справ Юрій Луценко. «Я останнім часом починаю переосмислювати цю ситуацію», — сказав він, маючи на увазі власні попередні рішення про ліквідацію всіх постів ДАІ на автошляхах. Тож тепер міністр каже: на дорогах будуть відновлені ключові стаціонарні пункти, де працюватимуть співробітники новоствореної дорожньої міліції. Ці пункти, за словами Луценка, будуть використовувати винятково «для операцій перехоплення або перевірки угону», а не для масової зупинки автомобілістів за перевищення швидкості.

      Крім того, шеф МВС знову категорично заперечив проти передачі МРЕВ від його міністерства до будь-якого іншого відомства, адже МРЕВ — це є «бюджетоутворююча для МВС система». І одержані додатково від реєстрації авто 400 млн. грн., за словами Луценка, є свідченням того, що тут «серйозно наведено порядок».

      До речі, законодавчо передати функції технічного огляду автомобілів із МРЕВ при МВС до акредитованих станцій технічного обслуговування просив міністр транспорту Бондар.

 

ДО РЕЧІ

      З 1 листопада поточного року передбачається видача посвідчення водія європейського зразка. Як повідомив міністр внутрішніх справ Юрій Луценко, водії матимуть альтернативний вибір, тобто вони можуть і надалі брати посвідчення водія, яке діє сьогодні, або брати «корочку», як у Європі. При цьому «євродокумент» коштуватиме близько 70 грн. — дорожче, ніж той, що видається сьогодні.

  • У Верховній Раді оголошено перерву

    Після ранкових голосувань щодо програми діяльності уряду та законопроекту про пропорційну виборчу систему відбулося екстрене засідання фракції “Наша Україна”. >>

  • Почати знизу

    Доки український парламент, попри майданні обіцянки, не поспішає саморозпускатися, а ідея загальної децентралізації влади лишається в проектах, політики місцевого рівня вирішили взяти ініціативу в свої руки і почати ділитися досвідом та налагоджувати співпрацю з колегами, не чекаючи вказівок згори. >>

  • Вiдставили до лiкарнi

    Прокурор Черкаського району Руслан Олійник, він же син екс-мера Черкас і відомого народного депутата України Володимира Олійника, нині у реанімації. Туди він потрапив після того, як районну прокуратуру пікетували черкаські активісти, вимагаючи його відставки. >>

  • «УДАР» коліном

    Верховна Рада, котра ніяк не зважиться на «суїцид», помалу викликає гостре роздратування у найбільш палких прихильників дострокових парламентських виборів. Цього тижня із незвичною для себе різкою риторикою виступив депутат від «УДАРу» Павло Розенко, котрий заявив наступне: «УДАР» наполягатиме, щоб на одному з перших засідань через два тижні було все-таки проголосовано постанову (про саморозпуск), яка була підписана трьома політсилами... >>

  • Морозу відріжуть зв'язок,

    Як уже повідомлялося, спікер розпущеного парламенту Олександр Мороз планує скликати 4 вересня сесію ВР. На заваді цьому можуть стати досить цікаві чинники. >>