Якщо уряд найближчим часом не розбереться з бензиновою кризою, а народнi депутати не врахують побажання «робочого класу» при ухваленнi «автомобiльного» законопроекту, вже через мiсяць українськi таксi та маршрутки нiкого не возитимуть. За словами голови професiйної спiлки таксистiв України Василя Попика, транспорт не просто зупиниться —машини стоятимуть на головних магiстралях держави, аби ще раз привернути увагу високого керiвництва до своїх проблем...
«Якщо держава не зупинить ціни на пальне, ми зупинимо державу» — пiд таким гаслом борються (поки що безрезультатно) вiтчизнянi автоперевiзники проти невблаганного знецiнення своєї працi. Таксисти впевненi, що небачений дотепер стрибок цін на пальне, свідками якого ми стали протягом останніх місяців, можна якщо не зупинити, то принаймнi загальмувати. Якщо ж бензин i надалi дорожчатиме шаленими темпами, пiдприємцям, якi не отримують бюджетної дотацiї, не залишиться iншого виходу, як компенсувати свої витрати з кишенi пасажира. І невiдомо, хто зголоситься викласти 8—10 гривень за кiлометр поїздки. Тоді краще вже в трамваї поштовхатися...
Що ж робити? На думку таксистiв, держава має демонополізувати ринок пального, зняти або різко зменшити акцизи, податки та мито на нафтопродукти, ввести грошові компенсації для водіїв, вiдкрити для використання стратегічнi запаси пального, облаштувати державнi заправки, якi б торгували нашим пальним за нашими (низькими) цінами, а також посилити кримінальну відповідальнiсть за зловживання на ринку палива.
Така програма, за словами Василя Попика, має бути розроблена і дати перші результати протягом місяця. У разі невиконання цiєї вимоги водії вийдуть на Всеукраїнську акцію протесту...
Утiм незадоволення приватних перевiзникiв викликають не лише бензиновi вiйни, але й лiцензiйнi непорозумiння у виглядi законопроекту № 6281 «Про внесення змін до Закону України «Про автомобільний транспорт». Документ передбачає видачу лiцензiй лише для автотранспортних пiдприємств, а таксисти вимагають введення iндивiдуального лiцензування, інакше погрожують масово пiти «в тiнь».
Як пояснив «УМ» Василь Попик, якщо законопроект буде прийнятий без поправок, внесених профспілкою таксистів, може статися соціальний вибух, який призведе до транспортної кризи в державі: «Ви розумiєте, серед ста тисяч таксистiв, якi реально працюють в Українi, 95 вiдсоткiв — нелегали. Їх у будь-який момент можуть покарати за порушення закону, i вони змушенi вiд усiх ховатися або вiдкупатися. А все тому, що в нас немає чiтко прописаних лiцензiйних умов для приватника... Ми вже два роки воюємо за цей закон, уже з Мiнтрансом узгодили свої доповнення (i вiн нас пiдтримав), внесли пропозицiї до Верховної Ради, а звiдти — нi слуху нi духу... Якщо через мiсяць питання не вирiшиться, будемо страйкувати!».