Тижні моди краще, ніж один?" /> Тижні моди краще, ніж один?" />

Два Тижні моди краще, ніж один?

27.09.2005
Два <span style="color: #000000;"><a href="http://puhovik.org/category/sezoni/"><span style="color: #000000;">Тижні моди</span></a></span> краще, ніж один?

Олександр Соколовський.

      Президент фестивалю моди «Київський подіум» Олександр Соколовський заявив про намір зробити навесні другий вітчизняний Тиждень моди. А його почесною гостею стане Наталі Рікель із останньою колекцією Дому Sonia Rykiel.

      Прокоментувати цю ситуацію ми попросили Олександра Соколовського:

      — Пане Олександре, в Україні не так багато дизайнерів, щоб ділити їх на два табори — ті, що показуються на «Сезонах моди», і ті, що показуються у вас. Одні й ті самі колекції демонструвати двічі немає сенсу. До речі, кажуть, що ви забороняєте дизайнерам, які мають бутіки в Fashion Lab, брати участь у «Сезонах моди», такий пункт існує в угодах. Чому у вас виникла така ідея — робити Тиждень моди в Україні?

      — Ми вже три роки робимо фестиваль моди «Київський подіум», де показуємо і промислові колекції, і дизайнерські, це більше святковий захід, видовищний, на сьогодні ми хочемо зробити професійну акцію — з байерами, з виробниками, з усіма представниками інфраструктури легкої промисловості. Ми хочемо довести, що мода може бути не тільки на подіумі, але й у магазинах, може бути доступнішою людям, ніж зараз. Бомонд, світська хроніка, телерепортажі — це добре, але модної індустрії в Україні як не було, так і немає.

      Звичайно, показувати одну й ту ж колекцію одного й того ж дизайнера двічі — безглуздо, і умовою нашого Тижня є прем'єра колекції. Я нікому не забороняю брати участь у «Сезонах моди», Роксолана Богуцька, яка має бутік у Fashion Lab, показується на «Сезонах», Оксана Караванська також. Ми будемо створювати для дизайнерів вигідніші умови, і цим їх залучати. «Сезони моди» — це комерційна акція, а ми не прагнемо заробити гроші, наша мета — економніше їх витратити. На Тиждень з'їжджатимуться байери, вперше після показів буде спільний шоу-рум усіх дизайнерів, як це буває в усьому світі. Надалі ми хочемо запросити західних байерів, але не зразу. І не тому, що їм щось може не сподобатися, не той рівень, а тому що вони почнуть ставити конкретні питання дизайнерам — коли ви будете готові привезти ці моделі до нас, яку партію, як транспортувати, якого кольору, з яких тканин. Буквально кілька наших модельєрів зможуть щось відповісти на це запитання, більшість звикли працювати для подіуму, для журналу і для клієнта. Наша мета — зробити в Україні fashion-індустрію.

      З Ірочкою Данилевською ми у прекрасних стосунках. Навесні ми домовилися проводити разом «двотижневик» української моди. Потім вони передумали, я їх розумію: вони вже напрацювали базу клієнтів, виробили правила гри, а тут незрозуміло, чи встигнуть партнери побудувати шатро для показів, як обіцяли, що це буде, — ризик великий. Як ви бачили, спеціально оснащене Шатро за «Альта-Центром» ми уже побудували, там і буде проходити навесні Тиждень прет-а-порте. Знаєте анекдот про тунель під Ла-Маншем? Оголосили тендер на будівництво тунелю під Ла-Маншем — солідні компанії, бізнес-плани, обгрунтування, раптом приходять два мужики з лопатами. Їх питають: «А як ви будете працювати?» «Як-як? Один стане в Англії, другий у Франції, і будемо прокладати дорогу кожен зі свого боку, а посередині зустрінемось». «А якщо не зустрінетесь?» — питають. «Ну буде два паралельні тунелі». От і у нас будуть два паралельні тунелі.

 

ДОВIДКА «УМ»

       Генеральний директор групи компаній «Текстиль-Контакт» Олександр Соколовський у 2003 році провів перший фестиваль моди «Київський подіум», цього року він відбудеться втретє. Пан Соколовський — власник галереї авторських бутіків Fashion Lab, супермаркету одягу Tuso. Минулої осені Олександр Соколовський і організатор вітчизняного тижня прет-а-порте Ірина Данилевська домовилися на осінь про спільну акцію — фестиваль моди плюс класичний тиждень прет-а-порте, пізніше домовленість скасували, і Олександр Соколовський оголосив про те, що навесні він робитиме свій Тиждень моди. Антимонопольний комітет може спати спокійно — у «Сезонів моди» з'явиться конкурент. Скептики з одного боку вважають пана Соколовського дилетантом у цій сфері (з огляду на рівень попередніх фестивалів) і сумніваються, що він зможе забезпечити проведення професійної акції. Реалісти кажуть, що успішний бізнесмен Соколовський прагне створити замкнений цикл модного бізнесу — від виробництва, продажу як масового, так і дизайнерського одягу, до піару та іміджевих речей, і якщо з першого разу Тиждень у нього пройде не зовсім гладко, до другого він зробить висновки і хорошу акцію.

  • Мода як демонстрація сили

    Починався Тиждень з порогу — навпроти входу в «Мистецький арсенал» куратор проекту Ukraine Inspired, дизайнер Федір Возіанов представив невелику колекцію casual–речей — футболки та світшоти з патріотичними принтами та написами. >>

  • Без шаблону

    Катя Возіанова — засновниця ательє Indposhiv, донька дизайнера Федора Возіанова — маже п’ять рокiв тому знайшла вільну нішу: чоловічі костюми на замовлення. Нудне радянське слово «індпошив» написала латиницею і взялася до роботи. Це тільки на перший погляд здається, що Brioni та Ermenegildo Zegna задовольнили потребу багатих чоловіків у пристойних ко­стюмах, а торгова марка «Михаїл Воронін» — не дуже багатих. >>

  • Ох ти ж і сукня!..

    Український тиждень моди, що проходив iз 9 по 13 жовтня, дав відчуття, що країна перебуває напередодні створення повноцінної fashion–індустрії. Є UFW — з традиціями, патріотизмом, професіоналізмом. Є нібито альтернативні модні Дні — проект маргінальний, проте амбіційний. Є Львівський fashion week, і в ці дні вперше пройдуть «кучні» покази в Харкові. >>

  • Скрипка вчить, як одяг шить

    Олега Скрипку в нас просто люблять. Здається, саме тому поява його в підсумковому дефіле на подіумі Українського тижня моди викликала шквал овацій. У кулуарах після закінчення першого дня Тижня, в якому Скрипка дебютував як дизайнер, більше критикували його колекцію, ніж захоплювалися. >>

  • Пішов 33–й Тиждень...

    33–й український тиждень моди наповнений ефектними заходами і медійними обличчями. 12 жовтня на подіум UFW вийдуть 12 телеведучих групи каналів «1+1» у вбранні від українських дизайнерів — і Лідія Таран, і Алла Мазур, і Данило Грачов, і Руслан Сєнєчкін, і Юлія Бориско, і Василіса Фролова. >>