У творчому плані колекція одягу нової торгової марки AleXX Fashion&Віктор Анісімов, яку коньячний бренд вирішив започаткувати спільно з найкреативнішим українським дизайнером із Донецька, улюбленцем модної публіки Віктором Анісімовим, готова на 90%, у відшиві — на 50%, а в підготовці до тиражування — на 40%. Нашим дизайнерам не звикати шити колекції в останню ніч, тож до 19 жовтня — дати, на яку призначений дебют нової лінії одягу в рамках фестивалю моди «Київський подіум», — мають впоратися. Втім, якщо взяти до уваги, що угода між інвестором і дизайнером була підписана тільки в середині липня, темпи оптимістичні.
Спроби втілити гасло «дизайнерський одяг — у маси» в Українi час від часу трапляються, а з результатами познайомитися не довелося. Теоретично українські дизайнери мають прекрасні перспективи для масового тиражування і комерційного успіху як мінімум у себе на Батьківщині, але практично такого ще не було. Менеджери ТМ AleXX переконані в тому, що грунт для цього давно готовий, виробничі потужності є і дистрибуційна мережа у вигляді супермаркету TUSO в «Альта-центрі» та ще як мінімум 4, які відкриються наступного року, — до їхніх послуг. Відшивати колекції AleXX Fashion&Віктор Анісімов будуть на кількох швейних фабриках і одному трикотажному підприємстві винятково в Україні, а щодо продажів є ще надії на Росію, першу колекцію хочуть показати на одному з найближчих осінніх Тижнів моди в Москві. Планується, що колекція складатиметься не менш як із 50 одиниць на сезон, і наприкінці лютого весняно-літнє вбрання уже можна запитувати в магазинах. Ціни — помірні: жіночі блузи, джинси — від 90 до 180 грн, брюки і трикотажні вироби — від 90 до 220 грн.
Контракт із Віктором Анісімовим інвестори уклали на півроку, далі буде видно, не виключено, що AleXX Fashion працюватиме й з іншими модельєрами, але «Анісімов у нас — пріоритетний», — каже бренд-менеджер ТМ AleXX Андрій Романюк.
Як почувається у новому проекті, Віктор Анісімов розповів в ексклюзивному інтерв'ю «УМ».
— Вікторе, ви ж п'єте винятково віскі, як сталося, що зійшлися з коньяком?
— Так вийшло, «Джонні Уокер» пішов кудись в інший бік (сміється). Справа в тому, що у мене угода з «Текстиль-Контактом», а Соколовський (директор компанії «Текстиль-Контакт», галереї дизайнерських бутіків Fashion-Lab і фестивалю моди «Київський подіум») — людина, яка шукає нові форми. Він знайшов AleXX, запропонував їм якусь схему і переконав, що це буде цікаво. Вони подивились, почитали пропозиції і сказали: так, це нам цікаво. Я здебільшого у цьому проекті переслідую мету — навчитися робити такі речі, бо я на один сезон, за великим рахунком, відмовився від свого бренду, на етикетках буде написано AleXX Fashion&Віктор Анісімов. Я пропонував робити одну колекцію під своїм ім'ям, а для AleXX Fashion — іншу, так як я роблю для «Империи меха», для «МіДо». Вони захотіли, щоб це був ексклюзив. Я погодився з однією метою — навчитися.
— Ви співпрацювали таким же чином із «Сенсусом» і нічому не навчилися?
— Iз «Сенсусом» це були нікому не потрібні понти. У розмовах із Христиною Патик (директор ТМ «Сенсус») я казав, що якщо вона обирає стиль якогось дизайнера, то треба призначити його креативним директором. Він буде собі придумувати колекцію, якщо він залучатиме інших дизайнерів, то відбиратиме такі моделі, щоб марка виглядала цільною. Вона пішла іншим шляхом — брала в мене якісь моделі, у Льоші Залевського, іще в когось, і це все одно виходило «лебідь, рак і щука». Вона в це не дуже вірила, їй було цікаво. Я витратив більше грошей на всілякі переговори, приїзди, розмови, ніж заробив. А заробив там рівно 400 доларів — вони купили у мене 8 моделей і обіцяли якийсь процент із продажу, але про процент ніхто не згадав. Я уже дорослий хлопчик і бачив із самого початку, що «Сенсус» хочуть розкрутити за рахунок якихось імен. Чомусь я там навчився, але не багато, не всьому.
Цей проект мене теж на 100% не задовольняє, з творчого боку — на всі 100%, повна свобода, а їм нікуди діватися — не хочете, як хочете, але з виробничої... На півроку ми підписали контракт, я за це отримую певні гроші — не дуже великі, зовсім невеликі, але це можливість навчитися — раз, а до-друге — через півроку я зможу вже диктувати якісь умови. Вони подивляться, з'ясують — цікаво їм чи ні. Я, за великим рахунком, на те й розраховую, що через півроку це все припиниться, а якщо інвесторам сподобається, буду висувати свої умови. Бо зараз вони мені диктують умови з комерційної точки зору: вони мають ексклюзивне право тиражування моєї колекції, вони розміщують там, де хочуть, вони визначають розмір тиражу, де це буде продаватися. Я віддаю їм усі права на ці шмотки, плюс до всього отримую процент із тиражу, а далі я абсолютно вільний.
— Якщо цей проект спрацює, вам доведеться робити 6 колекцій на рік — дві для себе, дві для AleXX Fashion, і дві для «МіДо»?
— Так, я хотів робити колекцію під своїм ім'ям і показувати її на «Сезонах моди», по-друге, я хотів робити колекцію для AleXX Fashion і показувати її на «Київському подіумі», а по-третє, колекцію для МіДо ми вже зараз робимо на 2006 рік, на осінь. Плюс у мене ще одна пропозиція — робити спортивну марку, збираємося показати навеснi на «Сезонах моди». Не скажу поки з ким, але це український замовник. Плюс я ще хочу робити джинсову лінію, під брендом АН-2, друга лінія.
— Яка, в двох словах, ідеологія колекції для AleXX Fashion?
— Я хотів свою власну колекцію присвятити 20-й річниці Чорнобиля, тим більше в Алекса дві останні букви виглядають як ХХ. Вона буде повністю чорною, кольорові речі відсутні — чорне повертається, і були фішки, пов'язані з Чорнобилем, з них головна — все на вузлах, вузлик на пам'ять і так далі. Будуть спідниці із вузлів, це знакові такі речі — ексклюзив, а більш прості і зрозумілі будуть адаптовані. Прикольно виходить. У колекції є літні плащички, легкі курточки, багатослойна марля, батист, льон, легкі, сорочки, футболки. Будуть металеві аксесуари — скручені з білого металу вузли, аксесуари з труби . Аксесуари —ексклюзивні, їх продаватимуть iз подіуму. Ніби нічого, виходить.