Кабінет Міністрів України затвердив зміни до Закону України «Про рекламу», що забороняють рекламу тютюнових виробів та алкогольних напоїв засобами зовнішньої реклами, повідомляє прес-служба віце-прем’єра Миколи Томенка. Із українських бігбордів має зникнути реклама цигарок, алкогольних та слабоалкогольних напоїв вже з наступного року. Звісно, якщо на це погодиться парламент. Як вже писала «УМ», ініціатором цигаркового та алкогольного «табу» став Микола Томенко. Свої прагнення позбавити українські вулиці шкідливої реклами він пояснє так: «Протягом багатьох років представники рекламного бізнесу заробляли гроші на здоров'ї українців, але тепер настав час подумати рекламістам і про суспільство. Наступного року українці побачать більше соціальної реклами». До Верховної Ради, до речі, подібні законопроекти надходять за останні роки вже не вперше — той же пан Томенко приблизно рік тому вносив на розгляд пропозиції заборони реклами тютюну та горілки. Однак віз ще й досі там через те, що, за словами Миколи Томенка, «серед народних депутатів є багато представників бізнесу зовнішньої реклами». Зокрема, за даними газети «Економические известия», свій інтерес у цій сфері має Володимир Литвин: йому, зазначає видання, підконтрольні кілька операторів ринку зовнішньої реклами. За різними оцінками експертів, через заборону зовнішньої реклами причетні до галузі працівники втрачатимуть щороку 20—40 мільйонів доларів. Зокрема, Асоціація зовнішньої реклами України заявила, що реклама тютюнових виробів на зовнішніх носіях займає 17 відсотків від загального обсягу реклами, а в грошовому вимірі — більше 21 відсотка (дані за перший квартал 2005 року). Обсяги реклами жодного іншого рекламодавця, мовляв, не зможуть одразу перекрити обсяги реклами тютюнових виробів, і ринок втратить за рік близько 30 мільйонів доларів інвестицій. Тому негайна заборона зовнішньої реклами тютюну (а рекламісти наполягають на поетапній забороні) призведе до падіння галузі як мінімум на 20 відсотків та до еквівалентного зменшення надходжень до місцевих бюджетів, кажуть в Асоціації.
Тим часом результати нещодавнього соціологічного дослідження свідчать: 57 відсотків українців підтримує повну заборону реклами алкоголю та цигарок.