Мешканці української столиці до Дня незалежності отримали-таки приємний подарунок: у вівторок за участю Президента України Віктора Ющенка було відкрито нову станцію метро «Бориспільська». Учасниками такої важливої (особливо для мешканців цього району) події стали також держсекретар Олександр Зінченко, спікер Володимир Литвин та мер Києва Олександр Омельченко. До речі, державні мужі встигли не тільки «благословити» нову станцію, а й покататися у VIP-вагоні — такі ще підземкою не курсують, але у майбутньому заплановані: із кондиціонерами, затишним «салоном» і європейським «фейсом».
«Бориспільська» стала 45-ю станцією Київського метрополітену. Будували її два роки (щоправда, до самого Борисполя метро не тягтимуть — не ті пасажиропотоки), витратили 340 мільйонів гривень, задля «Бориспільської» проклали понад 400 кілометрів проводів. «За час будівництва цієї станції столичні метробудівці пройшли 3,4 кілометра підземного шляху, з яких 2,4 кілометра — це безпосередня відстань від попередньої станції «Харківська» до станції «Бориспільська», — авторитетно повідомив присутнім Олександр Омельченко. У свою чергу Президент України, оцінивши важку та якісну працю метробудівців, назвав їх «унікальним колективом, який цінується у всьому світі» і запевнив, що ми ще повоюємо: «пройдемо всю дорогу, і ви побачите оновлену владу кругом», цитує главу держави УНІАН. За словами Президента, у 2005 році в будівництво метро столиці було вкладено понад 200 мільйонів гривень інвестицій. І взагалі найближчим часом киянам буде представлено новий проект розвитку міста, який, зокрема, передбачає перенесення з центральної частини Києва за його межі промислових підприємств для того, аби вони не псували вигляд центральної частини столиці.
А тим часом у Києві вже вкотре активно обговорюють можливе подорожчання проїзду в метро. Як повідомляє «Українська правда», посилаючись на директора комунального підприємства «Київський метрополітен» Миколу Шавловського, столична «підземка»через нестачу коштів працює на межі, й збиток підприємства нині складає близько 50 мільйонів. Отож, мовляв, якщо держава не виділить обіцяні кошти, доведеться підвищувати тарифи. Найвірогідніше, поїздка у столичному метро коштуватиме гривню. Обрахунок, за словами пана Миколи, простий: собівартість проїзду одного пасажира у Київському метрополітені становить 1,20 гривні (а врахуйте ще й солідний відсоток пільговиків), тим часом жетон коштує 50 копійок.
Щоправда, Президент України має власне бачення фінансування метро (як у столиці, так і в інших містах). За його словами, будівництво нових станцій метрополітену має здійснюватися як за рахунок центрального, так і місцевих бюджетів. Фінансування ж лише із основного, центрального, бюджету, на думку глави держави, «є нелогічним». (До речі, починаючи з 2006-го року, в Україні буде розроблена програма, що передбачає «змішаний» принцип фінансування). Президент також зазначив, повідомляє УНІАН, що, на його думку, залучення в Києві місцевих коштів для будівництва нових станцій метро цілком реальне — так само, як відкривати у столиці щороку одну-дві станції.