Турецький гамбіт «срібних стріл»

23.08.2005
Турецький гамбіт «срібних стріл»

У боксах горить болiд бразильця Масси.

      Наш чорноморський сусід — Туреччина — вже втілила в життя мрію, яку лише починає виношувати наш міністр транспорту. Минулого уїк-енду автодром «Істанбул парк», будівництво якого обійшлося у 150 млн. доларів, дебютував у «королівських перегонах». «Туркеня», як назвали цю трасу, стала третьою після Інтерлагоса та Імоли, де пілоти «накручують» кола проти годинникової стрілки. Крім того, інженер проекту Герман Тілке максимально врахував потреби безпеки, адже ширина траси сягає 20 (!) метрів. У зв'язку з цим дуже гарно виглядав епізод на початку перегонів, коли перший поворот дружно долав сріблястий «Макларен» Райкконена в оточенні двох болідів «Рено». Утім повністю потенціал видовищних обгонів цього разу реалізовано не було через наявність явного лідера — «Макларена». Гонщики «срібних стріл» узяли два місця на подіумі (причому перше в історії Гран-прі Туреччини отримав фін), і англійська «стайня» впритул наблизилася до «Рено» у боротьбі за Кубок конструкторів.

      У Стамбулі, з огляду на домінування «Макларена» у кваліфікації, ніхто б із 75 тисяч глядачів не здивувався, якби Райкконен і Монтойя перемогли б дуетом. Але з Хуаном-Пабло злий жарт зіграв асфальт із найсучаснішими «зчеплювальними» властивостями та статист перегонів — португалець Тьяго Монтейро. Покриття геть стерло «гуму» колумбійця, а пілот «Джордана», який відставав на коло, навмисно підставився і зламав «Макларену» дифузор, через що колумбійця за коло до фінішу винесло за межі повороту, і на друге місце проскочив іспанець Фернандо Алонсо. Сам лідер загального заліку пізніше визнав, що на той момент уже змирився з третім місцем, а тут — такий подарунок!

      А ось ще одна особливість турецької траси — примхлива «роза вітрів» — зіграла злий жарт із найдосвідченішим суперчемпіоном Міхаелем Шумахером. За його словами, очікувалося, що у «9-му повороті» будуть проблеми з вітром, але ж не настільки... «Феррарі» німця просто знесло з полотна під час кваліфікації і він, помінявши мотор, стартував у основних перегонах останнім. У підсумку, Шумахер-старший, після зіткнення з Уеббером з «Уїльямса» (і цей теж відставав на коло), завершив перегони ще на 33-му колі. Непереконливо усі дні виглядав і Рубенс Баррікелло, тож «Феррарі» утретє в сезоні не набрало жодного очка.

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 14-й етап.

«Гран-прі Туреччини». Стамбул

      Залікова вісімка: 1. Райкконен («Макларен») — 1:24.34,454; 2. Алонсо («Рено») — +18,609; 3. Монтойя («Макларен») —

+19,635; 4. Фізікелла («Рено») — +37,973; 5. Баттон (БАР) — +39,304; 6. Труллі («Тойота») — +55,420; 7. Култхард («Ред булл») — +1.09,296; 8. Клін («Ред булл») — +1.11,622.

      Загальний залік: Алонсо — 95, Райкконен — 71, М. Шумахер — 55, Монтойя — 40, Труллі — 39, Фізікелла — 35, Р. Шумахер — 32, Баррікелло — 31, Хайдфельд — 28...

      Кубок конструкторів: «Рено» — 130, «Макларен» — 121, «Феррарі» — 86, «Тойота» — 71, «Уїльямс» — 52, «Ред булл» — 27, БАР — 24...