Учора рятувальним загонам вдалося знайти тіла 118 з 121 жертви авіакатастрофи, яка сталася в неділю опівдні в горах за 40 кілометрів на північний схід від столиці Греції – Афін та неподалік відомої з античної історії місцевості Марафон. Рідні загиблих пасажирів та членів екіпажу вже розпізнали тіла 24 жертв. Інші настільки обгорілі, що ідентифікацію будуть здійснювати з допомогою тестів ДНК. Установлено, що серед загиблих було 104 кіпріоти, включно з 21 дитиною, 12 греків, четверо громадян Вірменії з однієї родини та один німецький пілот.
Учорашня грецька та кіпрська преса повністю присвячена опису та аналізу цієї найбільшої в історії двох країн авіакатастрофи. Вчора грецький уряд рішуче спростував окремі чутки та повідомлення про те, що нібито грецькі військові літаки збили непілотований «Боїнг-737-300» з метою недопущення його падіння на Афіни. Відомо, що літак у некерованому стані півтори години кружляв навколо міста.
Головним винуватцем трагедії наразі вважають приватну кіпрську авіакомпанію «Геліос Ейрвейс», яка свідомо експлуатувала належні їй чотири «Боїнги-737» у неналежному технічному стані й не припинила виконувати рейси навіть після жахливої недільної катастрофи. Поліція Кіпру позавчора провела обшук в офісі авіакомпанії в місті Ларнака та вилучила документи, які допоможуть встановити причини катастрофи літака. Слідчі разом iз фахівцями наразі намагаються встановити послідовність подій, які передували катастрофі. Компанія «Геліос Ейрвейс» заявила про готовність співпрацювати зі слідством. Експерти розглядають дві версії загибелі літака та пасажирів: технічна неполадка спричинила або зниження тиску в кабіні пілотів, або збій у системі подачі кисню. За словами слідчого Філліпоса Кустафтіса, більшiсть пасажирів просто зидихнулася. Але агенція «Рейтер» повідомляє з посиланням на джерела в міністерстві оборони Греції, що пасажири були просто заживо заморожені. Перші трупи було знайдено в замороженому вигляді, оскільки розгерметизація сталася на висоті десять кілометрів і температура в салоні майже миттєво знизилася до мiнус 50 градусів за Цельсієм. За таких умов люди втрачають свідомість впродовж 15—60 секунд. Судмедексперти на підставі обстеження тіл вважають, що на момент аварії живими могли залишатися шестеро пасажирів. Імовірно, що в салоні літака відбувалися жахливі сцени. Пілоти двох грецьких винищувачів F-16, які впродовж 45 хвилин супроводжували непілотований літак, стверджують, що бачили двох пасажирів, які проникли в кабіну пілотів і намагалися справитися з пілотуванням машини. До речі, було розвінчано одну з легенд, яка відразу ж приросла до цієї аварії. Всі агенції світу повідомили про 31-річного чоловіка, який нібито отримав від родича з борту літака прощальне SMS-повідомлення, в якому говорилося, що «пілот посинів, а ми замерзаємо». З'ясувалося, що цей чоловік не мав на борту жодного родича і його заарештовано за дачу неправдивих свідчень.
Родичі загиблих покладають вину за трагедію на компанію «Геліос Ейрвейс», яка випустила в рейс технічно несправний літак. Невдовзі після старту пілоти повідомили про проблеми з вентиляцією, з якої до їхньої кабіни могли потрапити шкідливі чи отруйні речовини. Авіакомпанію «Геліос Ейрвейс» улітку минулого року викупила велика кіпрська туристична фірма «Лібра Холідейс», яка використовувала літаки для перевезення туристичних груп. Бі-Бі-Сі повідомляє, що зовсім недавно пасажири одного такого «туристичного» рейсу з Варшави на Кіпр мали серйозні проблеми з диханням під час польоту. Постійні пасажири авіакомпанії стверджують, що в її літаках завжди було або дуже спекотно, або дуже холодно. Мати загиблого пілота-кіпріота Памбоса Чараламбоуса заявила в інтерв'ю грецькому телеканалу «Антена», що її син постійно скаржився, що літак є небезпечним, але не міг відмовитися від роботи, бо повинен був утримувати родину. Наразі компанія «Геліос Ейрвейс» обіцяє виплатити родинам жертв трагедії грошову компенсацію в 20 тис. євро за кожного загиблого.