Літак кіпрської авіакомпанії «Геліос Ейрлайнс» «Боїнг-737-300», в якому було 115 пасажирів та 6 членів екіпажу, розбився позавчора о 12.20 за місцевим часом на лісистому схилі гори поблизу місцевості Варнава — це за 40 кілометрів на північ від столиці Греції — Афін. Причина — розгерметизація кабіни пілотів.
Усі, хто перебував на борту «Боїнга», загинули. Від літака залишився лише фрагмент хвостової частини з «лого» авіакомпанії.
Авіадиспетчери аеропорту Афін, куди літак здійснював рейс із Ларнаки, отримали від «Боїнга» сигнал про раптову розгерметизацію і падіння тиску в кабіні пілотів, потому зв'язок з літаком обірвався. З аеропорту здійнялися два військові винищувачі F-16 для супроводу авіалайнера. Винищувачі повідомили на землю про дивну річ: перший пілот літака, німець за національністю, взагалі був відсутній у кріслі пілота, а тіло другого льотчика безсило звисало в кріслі. Розгерметизація сталася так миттєво, що вони навіть не встигли одягнути кисневі маски. Ймовірно, що таке ж сталося й з пасажирами літака, і на момент зіткнення з горою всі вони вже були мертвими. Кілька пасажирів устигли надіслати прощальні SMS своїм рідним. Одне з них — «Пілот зробився синім. Прощавай, кузене, ми замерзаємо».
F-16 супроводжували «Боїнг» упродовж 45 хвилин аж до трагічного фіналу. Вони були не в змозі чимось допомогти людям. Загалом, машина кружляла навколо Афін непілотованою впродовж 90 хвилин, і, коли пальне в баках закінчилося, впала в горах за 10 кілометрів від аеропорту Афін.
Начальник штабу грецької армії не виключає, що аварія сталася в результаті спроби викрадення літака, оскільки він не може розгерметизуватися так раптово і відразу в пасажирському салоні та кокпіті, адже кабіна пілотів має окрему систему герметизації і подачі кисню в таких випадках. «Чорні скриньки» знайдено, зміст їхніх записів вивчають. Наразі головною все ж залишається версія про можливу одночасну розгерметизацію та аварію системи вентиляції.
«Геліос» є першою і єдиною приватною авіакомпанією Кіпру. Компанія діє з 1999 року. Її чотири «Боїнги-737» здійснюють рейси до Дубліна, Афін, Софії, Варшави, Праги, Страсбурга та кількох міст Великої Британії.
Позавчорашній трагічний рейс розпочався в аеропорту Ларнака о 9-їй ранку за місцевим часом, а зв'язок з літаком обірвався через півтори години. Ще перед злетом у машини було виявлено проблеми з кондиціонерами, але пілоти вирішили розпочати рейс.
18 грудня минулого року під час рейсу з Варшави до Ларнаки у літака, який розбився, були подібні серйозні проблеми з вентиляцією. Інші літаки «Геліоса» також мали серйозні інциденти. У грудні 2004 року троє пасажирів потрапили до шпиталю після того, як відразу після злету розгерметизувався салон літака і він змушений був здійснити аварійну посадку. У вересні 2003 року інший літак «Геліоса» мав проблеми з двигуном і ледве здійснив аварійну посадку на острові Родос.
Після проміжної посадки в Афінах «Боїнг» мав продовжити рейс до Праги. Більшість пасажирів складали грецькі кіпріоти, зокрема і група з 48 дітей, які летіли на екскурсію до Праги. У зв'язку з цією трагедією на Кіпрі оголошено триденну жалобу.