Мокра проблема

11.08.2005
Мокра проблема

За сірим парканом уже третій рік будується пожежне депо. (Фото Володимира СТАДНИКА.)

      Ось уже протягом двох із половиною років жителі селища Биківня (приватний сектор, але все одно частина Києва) ходять по вулиці не інакше, як у гумових чоботях, викачують воду з погребів та зішкрібають пеніцилін зі стін своїх домівок. Від надлишку вологи в грунті просідають будинки й асфальтовані доріжки, гниє дерев'яна підлога, тріскаються стіни осель та руйнується фундамент. Як розповідають місцеві мешканці, цих проблем не було, поки зайву воду з низини виводив старий меліоративний канал: дощова чи паводкова волога стікала до каналу по системі рівчаків і прямувала через Воскресенські озера до Дніпра.

      Усі негаразди на цій території почалися, коли до селища приїхала будівельна бригада, вирубала невеличкий березовий гайок та встановила сірий бетонний паркан, на місці якого через деякий час повинно було з'явитися пожежне депо «Київзеленбуду». А оскільки депо планували звести просто на шляху меліоративного каналу, будівельники загатили канал. За словами мешканця Биківні Віктора Григоренка, результати цих дій він відчув після першого ж рясного дощу: вода, не маючи виходу з селища, пiшла в садиби, люди ходили по коліно у воді та не знали, як зарадити своєму лихові...

      До кого тільки не звертались бикiвчани: і до мера Києва Олександра Омельченка, який розпорядився збудувати це депо, і до міських управлінь, але звідусіль чули відповідь, що будівництво цілком законне і нікому не завдає шкоди, а численні комісії, які приїжджали на місце, нічого не змінювали. Тим часом із будівництвом пожежного депо теж не все було гладенько: працівникам доводилося щодня відкачувати воду, роботи просувалися мляво — навіть фундамент не вдалося звести. А десь із рік тому будівництво взагалі було законсервовано. Втім про відмову від проекту ніхто не оголошував і канал від бетонної загати не звільнював...

      Злива, яка звалилася на Київ у ніч на 8 серпня цього року, вже вкотре вибила биківчан із колії. Як розповів Віктор Григоренко, вночі коїлося щось страшне: «Вода збиралася на городах та подвір'ях, затоплювала погреби, затікала до будинків. Люди виходили надвір і до четвертої ранку мокли під дощем, намагаючись розчистити свої подвір'я від бруду, аби хоч до будинків можна було нормально пiдiйти. У роботу йшли лопати й черпаки, але з такими «допотопними» знаряддями праці годі було перемогти стихію».

      До різних інстанцій полетіли прохання про допомогу, і вже о сьомій годині ранку в Биківні був начальник ДКП «Плесо» Микола Щепець, пізніше під'їхали представники районної адміністрації і рятувальники МінНС, а також директор «Київавтодору» Володимир Жуков». З підмогою робота пішла веселіше: бульдозери рили траншеї, по яких брудне місиво витікало з садиб, трактори вигрібали з подвір'їв пісок та глину, а спеціальна техніка відкачувала воду з погребів. Комунальники навіть почали прокладати дощову каналізацію, яка мала б виводити зайву вологу за межі селища, вивели траншею до меліоративного каналу та підняли бульдозерами бетонну загату. Брудний потік відразу ж понісся під паркан депо, а далі — за межі селища.

      Щоправда, вже наступного ранку від траншеї залишилося тільки мокре місце: невеличкий дощ, який пройшов наступного ж дня, поніс від Броварського шосе тонни піску й глини, які засипали канаву та подвір'я найближчих будинків. А в погребах знову було повно води, ніби й не відкачували її до нуля...

      Мешканці селища переконані, що від депо на такій землі не буде ніякого толку — краще все зарівняти, засадити деревами, розчистити канал та відновити систему водовідведення. А директор ДКП «Плесо» Микола Щепець вважає, це депо взагалі не треба було проектувати на найглибшій частині колишнього озера (водойма значилась на карті 1897 року) — для такого об'єкта можна було знайти набагато краще місце.

  • Навiщо Києву вулиця Табiрна,

    ...Я вийшов iз вулицi Пилипа Орлика, повернув на Михайла Грушевського, пересiк Богдана Хмельницького, спустився на Петра Сагайдачного... Сьогоднi в це важко повiрити, але чверть вiку тому про такi назви годi було й думати. Справдi, в перший рiк Незалежностi столиця України ввiйшла з вулицями Ленiна, Свердлова, Дзержинського, Жданова, Кiрова, Куйбишева, Орджонiкiдзе, Менжинського, Володарського, Косiора, Постишева, Мануїльського, площами Жовтневої революцiї, Ленiнського комсомолу, Брежнєва тощо. Та що там вулицi та площi, найпрестижнiшi центральнi райони столицi iменувалися Ленiнський, Радянський, Жовтневий, Московський, Ленiнградський, а в цих районах найошатнiшi вулицi носили iмена класикiв марксизму-ленiнiзму, росiйських революцiонерiв, агентiв ленiнської «Іскри» та мало не всiх членiв ленiнсько-сталiнського ЦК. >>

  • Розшукується дизайнер

    Будь-яку потрібну та корисну справу можна зіпсувати. Власне, для цього достатньо грати не за встановленими правилами, а за тими, що відповідають кон’юнктурі сьогоднішнього дня. Киянам обіцяли відкритий конкурс, на якому обиратимуть головного архітектора міста. >>

  • Митарства українського трамвая

    Кілька місяців тому на розширеному засіданні Ради директорів підприємств, установ та організацій міста Києва було підписано угоду про об’єднання зусиль київської міської влади та бізнесу щодо розвитку внутрішнього ринку задля сталого економічного розвитку міста. Свої підписи під документом поставили міський голова Києва Віталій Кличко, президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах та голова Ради директорів підприємств, установ та організацій Києва Олександр Осадчий. >>

  • Чи повернуть киянам Довженків кінотеатр?

    Із плином часу залишається все менше тих, хто пам’ятає про кінотеатр імені Олександра Довженка, який колись розташовувався на проспекті Перемоги, 24а. Цю не надто ошатну споруду було знесено кілька років тому, і на її місці має з’явитися сучасний кінокомплекс. >>

  • Київ без крил

    У митрополичих палатах у «Софії Київській» того дня збирали підписи під зверненням до Кличка і Порошенка передати під музей авіації будинок сім’ї Сікорських на Ярославовому Валу, 15-б і перейменувати аеропорт «Київ» (Жуляни) на честь Сікорського. Підписатись під одним зі звернень не виходило. Активісти обидві вимоги оформили в одному листі. >>

  • Де сидять художники?

    Київ усе більше переймає європейські традиції, наповнюючи вулиці креативними елементами вуличного дизайну — від паркових скульптур на Пейзажній алеї та лавочок у вигляді чашок на Прорізній до розмаїтих нетривіальних «пам’ятників» — Їжачку в тумані, закоханим ліхтарям, табуреткам. >>