Державтоінспекція як складова частина МВС є діючою і юридично не ліквідована, повідомив пресі заступник міністра внутрішніх справ Володимир Рудик. Адже відомий указ Президента про ліквідацію від 19 липня є лише розпорядчим документом з реорганізації цієї структури, де пропонується визнати необхідним ліквідацію ДАІ за три місяці. Пан Рудик зазначає, що для остаточної ліквідації потрібно підготувати зміни до близько 10 законів та багатьох нормативно-правових актів. Щодо самого законопроекту про нову патрульну службу, то в особистій розмові з міністром Луценком Президент Віктор Ющенко дав завдання розробити і подати його на розгляд до 1 вересня, щоб закон одразу можна було передати до Верховної Ради, адже Президент вважає питання реорганізації ДАІ позачерговим.
Новий законопроект пропонує жорсткішу відповідальність за порушення правил дорожнього руху. В окремих випадках водіїв-порушників будуть штрафувати (суми штрафу поки що не зазначають, але в МВС обіцяють, що вони будуть відчутними), а за особливо грубі порушення вилучатимуть посвідчення водіїв. Крім цього, в структурі ДАІ, що доживає останні місяці, вже скасували вертикаль дорожньо-патрульної служби, зменшили чисельність інспекторів, частина з яких поповнила ряди дільничних інспекторів міліції. В майбутньому близько трьох тисяч працівників ДПС пройдуть переатестацію і підвищать свій рівень освіти. Близько 3/4 від загальної кількості перейде до патрульної служби в містах і селах. У МВС також збираються збільшити рівень технічного оснащення старої-нової ДАІ, а це не лише потужнiший парк автомобілів, а й комп'ютерна техніка та технічні засоби спостереження — камери і передавачі. Один із нових спроектованих передавачів «Беркут» сьогодні було продемонстровано міністру Луценку. Його пам'ять складає близько 700 порушень, і вплинути або відкоригувати їх інспектор не може, а всі дані зчитуються по закінченню зміни, після приєднання до загального комп'ютера.
У свою чергу, начальник Департаменту ДАІ Сергій Коломієць зазначає, що невдовзі на дорозі залишаться лише інспектори, які чесно зароблятимуть на життя. «Дорожникам» збільшать зарплату на 500—600 гривень на місяць. А також преміюватимуть за добрі показники. На думку пана Коломійця, якщо раніше інспекція в абревіатурі ДАІ передбачала контроль, то патрульна служба — служіння людям. Напередодні в ексклюзивному коментарі «УМ» Сергій Коломієць спростував припущення ЗМІ, що різке підвищення аварійності на дорогах є наслідком президентського указу про ліквідацію ДАІ. Адже кількість жертв ДТП щороку зростає на 2 тисячі загиблих. При цьому впливає і літня спека.
За словами головного «даішника» країни, основними критеріями майбутньої дорожньої структури будуть безпека дорожнього руху, стан автошляхів та вивчення громадської думки. А ось смугастий жезл уже ніколи не використовуватимуть для зупинки авто, а лише для регулювання руху та запобігання виникнення пробок.