Туалет за розкладом відміняється
Кому з пасажирів залізниці не знайома ситуація: ви терпляче вистоюєте в черзі біля туалету, аж раптом поїзд зупиняється на станції і у вас під носом провідник зачиняє двері на замок. Добре, якщо зупинка 2-3 хвилини. А якщо переминатися з ноги на ногу доведеться хвилин 20? Одначе незабаром пасажири не будуть, наче в'язні, ходити в туалет за розкладом. Принаймні це обіцяє міністр транспорту України Євген Червоненко. Він щойно дав доручення керівництву «Укрзалізниці» надалі облаштовувати всі нові вагони та залізничні потяги не тільки кондиціонерами, а й сучасними вакуумними туалетами. «Ми живемо у третьому тисячолітті, а тому пасажири мають право ходити в туалет тоді, коли їм це потрібно, а не по дозволених годинах», — цілком резонно зауважує міністр.
Звісно, «туалетний комфорт» у вагонах коштуватиме дорожче, ніж старі, так звані «гравітаційні» туалети, поширені нині. Утім «Укрзалізниця» відшукає можливість за рахунок прибутків відмовитись від старого обладнання. Уже зараз, як повідомляє прес-служба Мінтрансу, всі нові вітчизняні пасажирські вагони, які виготовляє Крюківський вагонобудівний завод, обладнані туалетними системами закритого типу, тобто вакуумними. Вони не тільки комфортні й екологічно чисті, а й дозволяють користуватися туалетами під час стоянок поїзда та при проходженні санітарних зон. На даний час Крюківський вагонобудівний завод уже виготовив 88 таких вагонів, які курсують між Києвом—Харковом, Києвом—Дніпропетровськом та Києвом—Москвою. Крім цього, залізницями України на напрямках Київ—Берлін, Київ—Краків, Київ—Сімферополь експлуатуються ще 89 пасажирських вагонів із туалетними системами закритого типу.
Переїзди під охороною автоматників
Побачивши на переїздах із вікон вагонів людей, озброєних автоматами, радимо пасажирам не лякатися. Нічого надзвичайного не сталося, навпаки — ці люди дбають про безпеку пасажирів залізничного та автотранспорту. Як зазначає прес-служба Одеської залізниці, останнім часом на переїздах, які не охороняються, почастішали аварії. Тому Мінтрансом було ухвалено рішення: по можливості оснастити найнебезпечніші перехрестя залізничних і шосейних доріг засобами додаткової безпеки. Зокрема, були задіяні залізничні війська — Державна спеціальна служба транспорту. На Одеській залізниці такі воєнізовані пункти організовані на восьми переїздах. На кожному із них чергують четверо рядових солдатів під командуванням офіцера або прапорщика. Вони не тільки озброєні, а й мають усе необхідне для попередження порушень: вогнегасники, троси, буксири тощо. В обов'язки нарядів входить слідкувати за тим, аби автотранспорт не підбирав пасажирів на переїзді і не зупинявся, а якщо таке й сталося — наприклад, авто заглохло, то вояки мають зробити все можливе, аби машина не залишилася на рейках. Як повідомляє сайт «Укрзалізниці», такі засоби безпеки триватимуть до жовтня, доки не буде задіяно інші способи попередження порушень. Утім не виключено, що повноваження патрулів будуть продовжені ще на якийсь час.
З квитками таки махлювали
«УМ» уже повідомляла, що керівництво Мінтрансу вирішило з'ясувати, куди пропадають у спекотний період відпусток квитки у «теплі» краї. Адже проблема мала б вирішитися — кількість додаткових потягів на моря збільшено, бронь «урiзали», а черги біля кас не зменшилися, невдоволення пасажирів — теж. Тому за дорученням міністра транспорту Євгена Червоненка було перевірено, куди влітку зникають пасажирськi квитки у залізничних касах. Як повідомляє прес-служба Мінтрансу, в результаті перевірки вдалося виявити грубі порушення у роботі касирів у касах Українського центру обслуговування пасажирів на залізничному транспорті України (УЦОПу) Південно-Західної залізниці.
Наприклад, кількість заброньованих місць була завищена у 3,5 раза, ніж дозволено, зокрема, на потреби відповідальних державних діячів, депутатів та осіб, які мають пільговий проїзд. Більше того, касири-махінатори, яких не контролювали їхні керівники, по декілька разів використовували прізвища дітей, постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС, та безпідставно отримували безкоштовні квитки. Також виявлено, що посадові особи УЦОПу не вжили заходів з отримання належних підприємству 311,7 тисячі гривень зборів від резервування місць та оплати наданих послуг при реалізації квитків.
Усі винні у незаконних діях притягнуті до відповідальності. За окремими фактами порушено кримінальні справи.