Президентський указ про ліквідацію ДАІ фактично зв'язав інспекторам руки i тепер на дорозі їх можна побачити досить рідко. Справа в тому, що МВС має намір завершити реорганізацію Департаменту ДАІ в Державну службу безпеки дорожнього руху і патрульну службу до вересня, а поки що, згідно з указом, виконанням зобов'язань i функцій ДАІ має опікуватися Кабмін. Зрозуміло, що під урядом розумiємо МВС, а Кабмін має у тримісячний термін розробити та подати пропозиції щодо внесення змін до законів, пов'язаних із ліквідацією ДАІ та створенням нової служби.
А поки що на дорогах попри запевнення Прем'єр-міністра Юлії Тимошенко, що дорожній рух на період реорганізації ДАІ залишиться під контролем, фактично панує хаос. Чимало водіїв, усвідомивши свою безкарність, узагалі забули про чемність i їздять, як хочуть. Почастішав рух на червоне світло, все рідше пропускають пішоходів на «зебрі», не в дивину i розвороти через подвійну осьову та заборонені знаками повороти. Як результат «автобєспрєделу» — різке підвищення рівня аварійності на дорогах. Адже інспекторів можна тепер побачити лише на оформленні ДТП (попередити його вони фактично не можуть, бо, за неофіційною інформацією, їм заборонено зупиняти порушників, щоб не провокувати їх на хабарі), а також на окремих КПП.
Як повідомили «УМ» у прес-службі Департаменту ДАІ, згідно зі статистикою, лише з 1 по 2 серпня цього року в Україні було зафіксовано 200 (!) дорожньо-транспортних пригод, у яких 32 людини загинули та 261 поранено. 8 аварій сталося з вини нетверезих водіїв. Але рекордна кількість ДТП була зафіксована попередньої доби, з 31 липня на 1 серпня, коли сталося 233 ДТП, в яких загинуло 50 осіб, а ще 285 — госпіталізовано з травмами різної тяжкості. Причинами переважної більшості зафіксованих аварій в Департаменті вважають грубі ігнорування водіями Правил дорожнього руху та відставних даішників. Автор був свідком того, як окремі водії, відчуваючи безкарність, відверто демонструють інспекторам непристойні жести з різних комбінацій пальців.
Навряд чи на стан аварійності так відчутно вплинула спекотна погода вихідних, причини зовсім інші. Як бачимо, ДАІ нібито ще існує, але водночас, одним розчерком президентського пера, стала беззубою. До закінчення реорганізації цієї структури навряд чи варто очікувати упорядкування системи штрафів, розмір яких міністр внутрішніх справ Юрій Луценко пропонує збільшити в кілька разів, а саме покарання дорожніх порушників законодавчо вдосконалити. Так, щоб i водії боялися порушувати, й iнспектори хабарів не брали. Але поки лунають слова, на ділі стало цілком зрозуміло, що такі ліквідаційні рішення варто приймати не за одну добу i не під впливом емоцій а ля «важка рука царя». Бо поспiшнi експерименти оплачуються людськими жит-тями
Дисциплінованих водіїв не влаштовує той розгул «рисацтва» i «лихацтва», що відбувається на дорогах. Адже їздити стало небезпечно, бо від дурня за кермом не застрахований ніхто. Свій протест проти указу Ющенка про ліквідацію ДАІ висловив автомобіліст-юрист Володимир Колесниченко, який у неділю подав скаргу на це президентське рішення до Печерського райсуду столиці. Він просить суд скасувати указ, оскільки вважає, що таке рішення Президента суперечить законодавству, повідомляє УНІАН. Зокрема, Колесниченко, вказує на те, що єдиним органом законодавчої влади в Україні є Верховна Рада, яка й повинна приймати рішення про ліквідацію ДАІ. Пан Колесниченко, як учасник дорожнього руху переконаний, що різке підвищення стану аварійності викликане саме президентським указом, який не відповідає передвиборчим обіцянкам Ющенка щодо дотримання законності. Нагадаємо, що раніше заступник голови парламентського Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Олександр Бандурка заявляв, що Президент перевищив службові повноваження, видавши указ про ліквідацію ДАІ, бо реорганізація будь-якої складової МВС, а також ліквідація структури має бути проведена через прийняття Верховною Радою спеціального законодавчого акта у відповідності до законів про МВС та «Про дорожній рух», у якому виписані функції співробітників ДАІ.