Швидкісний експрес «Київ-Москва» вже здійснив свій перший рейс. Щоправда, суто робочий і тільки до прикордонної станції «Хутір Михайлівський». Першими пасажирами експреса стали самі залізничники на чолі із заступником генерального директора «Укрзалізниці» Миколою Снітком. Під час поїздки, як повідомляє прес-центр Державної адміністрації залізничного транспорту, було перевірено готовність нового потяга, збудованого на Крюківському вагонобудівному заводі, до напруженої роботи між столицями України та Росії. А у свою першу подорож, нагадаємо, поїзд вирушить 1 серпня, тобто вже у понеділок (підгадали якраз до російського Дня залізничника).
Під час пробного рейсу було перевірено роботу всіх вузлів та механізмів поїзда, збудованого крюківськими вагонобудівниками, функціонування всіх його систем, у тому числі роботу локомотива, системи навігації та іншої техніки. Також члени комісії «зацінили» нову форму працівників поїзної бригади та їхню готовність до дій в екстремальних ситуаціях.
Поїзд вирушив iз Києва о 8:14 та прибув на станцію «Хутір Михайлівський» об 11.28. Тобто всі попередні розрахунки графіка руху були чітко виконані. Поїздка показала, що всі вузли та механізми поїзда в цілому працюють добре. До речі, на станції «Хутір Михайлівський» ще тривають роботи — тут буде одна із трьох зупинок експреса, де пасажири проходитимуть прикордонно-митний контроль. За останні кілька тижнів будівля станції та прилегла територія були відремонтовані й приведені у належний вигляд. Зараз роботи завершуються, до 1 серпня станція матиме по-справжньому європейський вигляд. За словами Миколи Снітка, буде навіть відреставрований пам'ятник Богданові Хмельницькому, що стоїть біля будівлі станції.
Як уже повідомляла «УМ», для обслуговування маршруту сформовано два состави — від «Укрзалізниці» та «Российских железных дорог». Наш поїзд виготовили в Крюківці, а російський — у Твері. Обидва состави складатимуться з 16 вагонів і, оскільки час перебування в дорозі буде нічним, всі вони будуть спальними. Щоправда, дещо відрізнятимуться один від одного. Український потяг, як повідомляє прес-центр «Укрзалізниці», складатиметься з 7 вагонів купе та 8 — СВ, а також вагона-бара, розрахованого на 40 відвідувачів. У кожному вагоні є система кондиціонування, система відеонагляду, зв'язок iз провідником та навіть сигналізація, що захищатиме пасажирів від проникнення в купе сторонніх осіб.
У московському составі буде 16 вагонів — 7 вагонів СВ, 7 — купейних, один VIP-вагон, ресторан. За даними «Росбалту», в потязі буде і спеціальне купе для інвалідів: iз розширеним тамбуром, обладнаними поручнями душем і туалетом, а для інвалідів по зору передбачені годинники зі звуковими сигналами і таблички, виконані шрифтом Брайля. Купе начальника поїзда обладнано новим комп'ютером та супутниковою антеною, яка дозволить постійно перебувати на зв'язку з різними сервісними службами на шляху слідування. Оскільки поїзд буде мчати на високій швидкості, то всі вагони обладнані принципово новою системою гальмування та системою електропостачання.
Тим часом на швидкісний експрес уже можна придбати квитки. Як повідомили «УМ» у довідці вокзалу «Київ-Пасажирський», квиток у купе коштує 178—202 гривнi, а у СВ — 350-396 гривень. У Москві, відповідно, квиток можна буде придбати в середньому за 1100 та 2220 рублів.
ДОВIДКА «УМ»
Час у дорозі з однієї столиці в іншу становитиме дев'ять з половиною годин (наразі — 13-14 годин). Із Москви потяг щоденно відправлятиметься об 23:23 (за московським часом) і прибуватиме в Київ о 08:00 (за київським часом). У зворотний бік експрес вирушатиме з Києва о 20:09 (за місцевим часом) і прибуватиме в Москву о 06:39 (за московським часом). У дорозі потяг тричі зупинятиметься: на російській станції «Сухиничі» (щоб замінити локомотив та переключитися на інше електропостачання); на станції «Суземка» (теж Росія) — тут пасажири пройдуть прикордонний та митний контроль; а втретє, теж з метою прикордонно-митного огляду, потяг зупинятиметься на українській станції «Хутір Михайлівський».