Як відомо, від дня здачі останнього іспиту в червні і до початку занять у вересні українським студентам нічого робити у стінах рідного технікуму, університету чи академії. На те й дані людині канікули, щоб зробити перерву в кусанні граніту науки та приєднатися до лав щасливих відпочивальників, майнувши на морське узбережжя чи принаймні завалившись на затишний річковий пляж. Утім для більшості студентів літні подорожі стають занадто дорогим задоволенням: одна дорога, скажімо, від Києва до Одеси у плацкартному вагоні (про загальний не кажу, бо їхати у ньому, особливо влітку, —просто божевілля) коштує близько 30 гривень в один кінець, плюс постіль (6-7 гривень), і виходить, що на одну поїздку треба відкласти до 80 гривень. А ще ж поселитися десь треба, харчуватись, ось і виходить для пересічного «спудея» майже непідйомна сума. От якби платити за проїзд половину вартості, як узимку, було б ще нічого...
Студенти відчувають себе ображеними, ось і вимагають від керівництва держави виправити ситуацію. Днями активісти Всеукраїнської молодіжної громадської організації «Студентське братство» звернулися до Прем'єр-міністра України Юлії Тимошенко, міністра освіти і науки Станіслава Ніколаєнка та міністра транспорту і зв'язку Євгена Червоненка з вимогою поширити дію студентських пільг на проїзд у літній період та поновити їхні знехтувані права.
Тим часом Прем'єр-міністр України Юлія Тимошенко наголошує, що уряд не скасовував пільг студентам на проїзд у літній період. Як передає УНІАН, про це Прем'єр повідомила журналістам: «Це є абсолютна провокація, уряд залишив усі пільги для студентів, вони зможуть ними користуватися і в літній період».
Щодо перевізника, на чию долю припадає найбільше пільговиків, то він має трохи інший погляд на проблему. Як нам повідомили у прес-центрі «Укрзалізниці», підприємство постійно виконує і навіть перевиконує плани пільгових перевезень, хоча й недоотримує від бюджету компенсації за них. Тільки за перші 5 місяців 2005 року «Укрзалізниця» перевезла студентів-пільговиків більше як на 21 мільйон гривень, водночас борг Міносвіти за перевезення студентів вищих навчальних закладів 1—4 ступенів акредитацій та учнів професійно-технічних училищ, який зростав від 2003 року, на сьогодні складає майже 39 мільйонів гривень. Незважаючи на це, «Укрзалізниця» продовжує виконувати свої зобов'язання щодо перевезення пільгових категорій пасажирів, у тому числі й студентів. Пільги для них діють протягом усього року, за винятком двох місяців: із 28 червня до 28 серпня. Такий порядок був установлений у 1999 році постановою Кабінету Міністрів. До цього ж, нагадують залізничники, студенти мали купувати квитки за повну вартість 5 місяців на рік: від 15 травня до 15 жовтня. І нічого, не обурювались...