Наступного року Львів поближчає до Києва, а ще через два роки рукою буде подати і до Одеси. Принаймні, це обіцяє Міністерство транспорту і зв'язку, яке планує у 2006 році пустити швидкісний потяг за маршрутом «Київ — Львів», а до 2008 року — від столиці до Одеси. Чому цей процес не можна прискорити, пояснив у ході інтернет-конференції глава Мінтрансзв'язку Євген Червоненко: запуск експреса вимагає відповідного залізничного полотна й інфраструктури, а не тільки потяга, який буде швидко мчати. «Швидкісний потяг — це не швидкісний локомотив, це, перш за все, залізничне полотно, яке готове до високих швидкостей, і сучасна інфраструктура навколо, огорожі», — каже міністр.
Як раніше повідомляла «УМ», транспортники розробили програму розвитку залізничного транспорту, в якій ішлося про наміри впровадити залізничний рух між Києвом та більшістю обласних центрів і Кримом до 2016 року. Оскільки рух експресів передбачає швидкість до 200 км/год, то і коштує таке планів громаддя понад 27 мільярдів гривень.
Але поки ті проекти ще лише виношуються у далекій перспективі, вже з 1 серпня відстань між Києвом та Москвою можна буде подолати всього за 9,5 години. «Укрзалізниці» запуск цього столичного експреса обійдеться в 600 мільйонів гривень. За словами пана Червоненка, півмільярда гривень піде на облаштування залізничного полотна до кордону з Росією (потяг тут рухатиметься зі швидкістю 140 км/год) і ще 100 мільйонів доведеться витратити на придбання рухомого складу. На відкритті швидкісного залізничного маршруту «Київ —Москва» очікують президентів обох країн — Віктора Ющенка та Володимира Путіна.
Євгенія ШИДЛОВСЬКА.