Відучора міськими маршрутами почали бігати так звані «соціальні автобуси». У такий спосіб міська влада намагається мінімізувати проблему автоперевезень, «батьками» якої є надто щедра Верховна Рада і ситуативно скупий Кабмін: правом безоплатного проїзду законодавці наділили аж 228,7 тисячі мешканців Запоріжжя, на що уряд виділив «аж» 13 мільйонів гривень (за планової субвенції у щонайменше 50 мільйонів). Тому автоперевізники погрожували владі страйком, а пільговики — прокуратурою. «Конфлікт інтересів дедалі частіше завершувався не тільки взаємними образами, а й фізичним насиллям, і таке надалі не можна терпіти, — каже начальник міського управління транспорту і зв'язку Леонід Костюченко. — Спробуємо позбутися конфліктних ситуацій, встановивши чіткіші правила автоперевезень в умовах недофінансування. Між чотирма автотранспортними підприємствами, які є учасниками експерименту, вже розподілили перші 4,7 мільйона гривень».
Спершу мерія планувала ввести для «державних зайців» спеціальні маршрути. Це спричинило б низку нових проблем, тому обмежили новацію «соціальними рейсами». Узвичаєними маршрутами бігатимуть автобуси з табличками помаранчевого кольору. З метою економії коштів статус «соціальних» надали багатомісним ЛАЗам і ЛуАЗам, які працюють на газі. Фахівці щоденно контролюватимуть на маршрутах дотримання автоперевізниками інтервалів руху («помаранчеві» графіки були заздалегідь вивішені на всіх зупинках). Частіше курсуватимуть «соціальні автобуси» до мікрорайонів, куди не добігають трамваї і тролейбуси — основна «виручалочка» небагатих пасажирів.
За словами Леоніда Костюченка, міська рада має намір прийняти у грудні цільову програму розвитку транспортної мережі Запоріжжя до 2010 року. Передбачається створити банк даних на перевізників (за діючої системи звільнений хам чи аварійник наступного ж дня безпроблемно влаштовується в іншого приватника), відмовитися від автобусів категорії Б (з багатомісним транспортом менше проблем), провести новий тендер з автоперевезень (попередній був лише у 2002 році). Напередодні нового року мерія вирішить також, продовжувати експеримент чи ні.
Звісно, ліпше було б виплачувати пільговикам з державного бюджету цільові надбавки до пенсій, стипендій тощо, аби перевізники не «сортували» пасажирів за їхніми статками. А забезпечить нова влада обіцяний рівень пенсій і зарплат — відпаде потреба у надбавках. Доки ж таке диво ще за горами, мешканці Запоріжжя виглядатимуть на зупинках диво тимчасове. Також помаранчевого кольору.