Має рацію той, хто живе за принципом: «Куй залізо, поки гаряче». І не важливо, про що йдеться — гроші чи славу, головне, щоб приносило дивіденди. Як у випадку з відомим «зірковим» журналістом, російським резидентом на українському ТБ Дмитром Кисельовим, який по гарячих слідах народив ідею постановки мюзиклу «Тузла» за мотивами однойменної українсько-російської епопеї. І нічого, що «передвоєнна атмосфера» вже ніби минулася, але «музи не повинні мовчати», і Кисельов швиденько накрапав лібрето й озвучив його вчора перед зграйкою журналістів.
Сюжет такий. Молодий російський хлопець (який чомусь у чорновому прес-релізі називається русичем) прокладає своїм екскаватором шлях через море до українського острова Тузла. Що шукає він у краю недалекім? Взаємності прекрасної остров'янки, яка в яскравому промінні ранкового сонця приймає екскаваторщика за Христа, що наближається до неї по воді. Далі — кохання і все таке, але сонце заходить — і приходить прозріння: то не Бог, а чужинець. Цитуємо короткий сценарій: «Як це буває в класичних трагедіях, обов'язок виявляється вищим за почуття, прекрасна остров'янка зі словами: «Ти зміг узяти мене, а не Тузлу», вбиває чужинця». Аплодисментів не треба, це лише чернетка, відповідна тональність ще буде підібрана режисером, але, переконані російські Шекспір-Кисельов і Вольтер-Кулик, це своєчасна відповідь на конфлікт, яка об'єднає Україну і Росію. Як на мене, повний маразм, марення сивої кобили, але цілком у руслі московських заяв: мовляв, ми до вас по-доброму, а ви — з прикордонниками, гвалтом-галасом.
Можна було б посміятися, якби не було сумно ще з одного приводу. Російські шоу-мени знову обійшли українських. Ну кому з наших телевізійників прийшла б у голову така зухвала ідея? А якби прийшла, то хто б наважився за неї взятися? А для Кисельова з його буйною фантазією це «не перший і не останній проект такого роду». І народ піде, якщо, звісно, проект не почине в Бозі, бо команда підібралася — одні зірки: режисер-постановник — скандальний Андрій Жолдак, композитор — джазмен Володимир Соляник, лібрето — відомий вам Дмитро Кисельов, художник-постановник — епатажний фотограф і художник Олег Кулик. Правда, імена акторів, а їх буде тільки двоє — Він і Вона, — нічого не говорять: на жіночу роль Кисельов запросив художницю з Чикаго, а родом із Росії Тетяну Хензлер. Хто гратиме чоловічу — наразі невідомо, як і те, коли буде прем'єра вистави. Творча команда поки що в очікуванні маестро Жолдака, який прибуде в Київ на початку листопада. А щоб увага громадськості за цей час не охолола, було повідомлено деякі деталі. Перформенс ставитимуть у театрі «Сузір'я», де, правда, для такого «епічного твору» немає відповідного світла, тому будуть задіяні прикордонні прожектори. А із залу, уявляється Кулику, виїжджатиме справжній екскаватор, з ковша якого висипатиметься не земля і каміння, а грецький хор. Він «дасть реальне тло події — Президент перериває державний візит, Прем'єр також повертається», тим часом як «на схилах Дніпра оживає Батьківщина-мати...» Не подобається? Тоді зможете змоделювати власний «хепі-енд» за допомогою мультимедійної версії. І це не все у наполеонівських планах Кисельова: «Це мобільний мюзикл, відразу націлений на гастролі. У мене багато друзів серед московських музичних продюсерів», — нахваляється телемен, наразі очікуючи на українських спонсорів.