Цього літа туристам, які планують провести відпустку за межами України, перетнути кордон буде значно простіше. З 13 червня в аеропорту «Бориспіль» введено спрощену систему митного контролю громадян, які вилітають за його межі (з ініціативи самого аеропорту). Насамперед, це дасть змогу уникнути черг на лінії митного контролю, а це зручно для пасажирів, адже не треба буде вистоювати в кілометрових чергах. Подібна схема використовується в усіх європейських країнах і передбачає самостійне визначення громадянами необхідності декларування товарів, а також декларування багажу до і після проведення реєстрації на рейс. Зважаючи на те, що «Бориспіль» обслуговує більше 50 міжнародних маршрутів, приблизно 20 маршрутів до країн СНД та внутрішні перельоти по Україні — тобто за рік більше двох мільйонів пасажирів, можна уявити, скільки громадян збережуть нервові клітини на митниці.
Такий експеримент поки що триває лише в аеропорту «Бориспіль», який до 2010 року сподівається завоювати титул міжнародного транзитного транспортного вузла регіонального значення, а згодом, не виключено, що ця практика пошириться й на інші українські аеропорти. Цим експериментом для спрощення життя пасажирів аеропорт «Бориспіль» тільки підтвердив своє звання, що отримав минулого року, — аеропорту, який найінтенсивніше розвивається на теренах СНД. А цьогоріч «Бориспіль», і завдяки нововведенню також, планує вдвічі збільшити кількість пасажирів — до чотирьох мільйонів.
Але найперше, про що повинен дбати аеропорт, — безпека пасажирів під час перельотів. Для цього в «Борисполі» створений навчальний центр авіаційної безпеки, який отримав статус навчального центру ІКАО (Міжнародна асоціація цивільної авіації). До речі, в програмі розвитку аеропорту на періоди до 2020 та 2050 років найбільше уваги приділяється саме безпеці пасажирів. Не дивно, адже спрогнозовано, що в 2050 році пасажиропотік збільшиться до 50 мільйонів громадян щорічно!
Аби прийняти таку кількість пасажирів, аеропорт має наміри розширюватись. Найперше, що зроблять у «Борисполі», — розширять термінали «А» і «В». Якщо зараз вони приймають 300 та 900 пасажирів за годину в години пік, то, відповідно, першого травня наступного року кількість зросте до 400 та 1600 пасажирів за годину. Сьогодні вже розпочато роботи з реконструкції терміналу «В» — будівництво галереї загальною площею у вісім тисяч квадратних метрів.
А за три роки в аеропорту діятиме цілих три пасажирських термінали, до них додасться «D» (власне, зараз їх теоретично і є три, але термінал «С» використовують лише для ВІП-персон). За площею він буде вдесятеро більший за будь-який існуючий зараз і пропускатиме вдвічі більше людей нiж обидва разом узяті термінали. Що не менш актуально, разом із новим терміналом розбудовуватиметься і відповідна інфраструктура — під'їзні дороги, майданчик для паркування тощо. Проектом навіть передбачено будівництво заводу з переробки побутових відходів.
Отже, будівництво нового приміщення майже розпочалось. Грошi на ці цілі «Бориспіль» вишукав самостійно — 25 відсотків потрібної суми (а це майже 240 мільйонів доларів) інвестує сам аеропорт, решту надає як кредит Японський банк міжнародного співробітництва. Враховуючи прибутки аеропорту (а з початком роботи нового терміналу та збільшення пасажиропотоку вони мають збільшитись), проект має окупитись за вісім років. Показово, що гроші з державного бюджету аеропорт не вимагає. Єдине, чим допомагає держава, — звільняє від сплати податків та зборів, якщо до реалізації проекту будуть залучені японські компанії та окремі працівники.