Оголошення про таку доволі неприємну зміну з'явилося два дні тому в столичному транспорті. Папірець у салоні інформував шановних пасажирів про те, що «у зв'язку із зростанням цін на пальне і запчастини підприємство таке-то змушене встановити від 16 червня такий-то тариф на маршрут». Як нам повідомили у службі перевезень КМДА, тариф на маршрути довжиною до 5 кілометрів складе не більше гривні, від 5 до 10 км — 1,25 гривні, від 10 до 15 км — 1,5 гривні, 15-20 км — 1,75 гривні.
Отож не дивуйтесь, не сперечайтесь із водіями і не влаштовуйте істерик (все одно не допоможе), якщо в маршрутному таксі № 214 iз вас візьмуть за проїзд гривню, а на № 225 — 1,25, на маршруті № 155 (Петрівка — кінцева третього трамваю) замість гривні проситимуть півтори, а в маршруті № 588 (Троєщина — бульвар Перова) та № 156 (Республіканський палац — лікарня №1) замість тієї ж гривні доведеться витягати з кишені вже 1,75. До речі, більше половини із 285 маршрутів, які діють у столиці, мають протяжність від 5 до 15 кілометрів. Можете вважати, що вам особливо не пощастило, якщо вподобаний маршрут розтягнувся на 20 кілометрів і більше — у ньому пасажири будуть змушені платити по 2 гривні за кожну поїздку. Таких «довгих» номерів у Києві майже 10 відсотків від загалу, один із них — №416 (Троєщина — Теремки) довжиною понад 25 кілометрів.
При цьому нікого не цікавить, яку відстань ви фактично проїхали — від кінцевої до кінцевої чи всього одну зупинку. Якщо сіли на «дорогий» маршрут, то, будьте ласкаві, розкошелюйтесь на «двушку», не хочете — виглядайте інший мікроавтобус, який довезе вас до роботи за менші гроші (якщо, звичайно, вам вдасться затиснутись у переповнений салон у «годину пік»). Як пояснив начальник Служби перевезень КМДА Іван Окочі, система зональної тарифікації (коли пасажир платить тільки за ту відстань, яку реально проїжджає) є дуже складною, тому у Києві її не буде запроваджено. А з іншого боку, якщо пасажирові треба проїхати кілька зупинок, він цілком спокійно може скористатися громадським транспортом: «У нас вистачає і автобусів, і трамваїв, і тролейбусів, метро працює».
Позицію міської влади днями озвучив мер столиці Олександр Омельченко, заявивши, що приватні структури мають право підвищувати тарифи на свої послуги, якщо буде доведено економічну обгрунтованість такого кроку. Тендерний комітет, створений при столичному управлінні транспорту, протягом двох місяців аналізував усі складові собівартості проїзду — від вартості нафтопродуктів та цін на автотехніку та її обслуговування до росту інфляції за останні роки. 5 травня тендерний комітет підтвердив правомірність рішення перевізників про подорожчання проїзду. Але дату злету цiн, за словами начальника управління з питань цінової політики КМДА Василя Яструбинського, переносили кілька разів: спочатку її планували на середину травня, потім — на 11 червня і, нарешті, на сьогоднішній день. Ось тільки незрозуміло, чому пересічні городяни, які розраховують свої щомісячні витрати на харчі, одяг і дорогу, дізналися про маршрутне подорожчання лише кілька днів тому, і то завдяки «фальстарту» підприємства-перевізника «Рігель». Нагадаю, що минулої суботи перевізник збентежив своїх пасажирів стрибком цін за проїзд на трьох маршрутах, завдяки чому, власне, ми і дізналися про плани решти перевізників. Попереджати ж треба...