Навколо Дунайського біосферного заповідника черговий скандал. Нагадаємо, що минулого року цей унікальний куточок дикої природи у протистоянні з владою Кучми-Кірпи не змогли відстояти українські та міжнародні екологічні організації. Брутально порушивши численні природоохоронні конвенції, Україна почала будувати через заповідник судноплавний канал і опинилася у центрі серйозного міжнародного скандалу.
Та незважаючи на те, що на адресу колишнього керівництва України надійшло понад шість тисяч звернень із 90 країн світу на захист заповідника, як і обіцяв покійний міністр транспорту Георгій Кірпа, сумнозвісний хід «Дунай-Чорне море» відкрили наприкінці серпня. Присутній тоді у Вилковому Леонід Кучма багато говорив про зиски, які отримає держава від каналу, а ось про реально завдані збитки i шкоду заповідній зоні та екологічні наслідки проекту всі мовчали. Тоді «Україна молода» неодноразово повідомляла про можливу екологічну катастрофу.
До речі, Кучма особисто i з усіма почестями відкривав у Вилковому офіс компанії «Дельта-Лоцман», яка й займалася проектом каналу. Але виявилося, що, окрім природних збитків, були i державні. Про це наразі повідомляє прес-служба Генпрокуратури України. Адже саме відносно посадових осіб Державного підприємства «Дельта-лоцман» Генпрокуратура порушила кримінальну справу за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст.364 та ч.3 ст. 365 Кримінального Кодексу України. Виявилося, що в «Дельта-лоцман» зловживали службовим становищем та перевищували повноваження, що спричинило тяжкі наслідки i завдало збитків державі на суму понад 100 мільйонів гривень.
Схема звична для махінаторів. Керівництво «Дельта-лоцман» просто порушувало порядок преміювання та оплати праці i, мабуть, за неабиякі труди зі знищення природи, але безпідставно за законодавством нарахувало собі в минулому році близько 870 тисяч гривень. Зрозуміло, що таким чином чистий прибуток підприємства зменшився саме на вказану суму. I це при тому, що прості вилковчани сприймали канал як iмовірне місце роботи. Та й підрядник будівництва «Дельта-Лоцман» пообіцяв до 900 робочих місць. Люди повірили, але так і не отримали роботу на будівництві. Замість них було залучено німецьких фахівців.
Незаконними були і безвідсоткові строкові зворотні позики, що надавали особам, які не були працівниками «Дельта-лоцман». А це ще один «плюс» до матеріальних втрат на суму понад 80 тисяч гривень. Протягом двох останніх років у безоплатне користування юридичним та фізичним особам надавалось майно держпідприємства, i зрозуміло, що до держбюджету ніяких коштів теж не надійшло. Збитків державі завдано i через те, що за безпідставно завищеними цінами, згідно з господарськими договорами, проводилися розрахунки з підрядними організаціями. Результат — державне підприємство зазнало матеріальних втрат на загальну суму понад 82 мільйони гривень!
Мало того, до Києва на рахунки ДП «Готельний комплекс «Національний» було незаконно перераховано сотні тисяч гривень. Словом, канал будували нахабно i з розмахом, з розмахом i крали. До речі, у серпні було завершено перший етап будівництва каналу «Дунай-Чорне море», завершення ж будівництва каналу планувалося восени цього року. За рік тут повинні були добудувати захисну дамбу та ще більше поглибити канал. Але як тепер розгортатимуться події навколо заповідника i каналу, сказати важко.
ДО РЕЧI
Генпрокуратура також порушила кримінальну справу стосовно службових осіб міжнародного аеропорту «Бориспіль», Держслужби з нагляду за забезпеченням безпеки авіації. Адже посадовці протягом 2001—2005 років, усупереч інтересам держави, при веденні спільної господарської діяльності й без погодження з Мінтрансзв'язку і Державіаслужбою укладали господарські угоди з підприємствами недержавної форми власності (ТОВ «Візит», ТОВ «Аерохенлінг» тощо).
Внаслідок такої співпраці та безпідставного надання знижок авіакомпанії «Аеросвіт» за наземне обслуговування повітряних суден аеропорту «Бориспіль» державі завдано збитків на загальну суму майже 12 мільйонів гривень. Кримінальну справу порушено за ознаками злочину, передбаченого ст. 364 ч. 2 Кримінального кодексу України. До речі, ситуація з «Борисполем» уже згадувалася на сторінках «УМ». Нагадаємо, що в березні-квітні цього року змінилося керівництво ДМА «Бориспіль»: призначено нового гендиректора і його заступників, які до згаданої кримінальної справи не мають відношення.