Mине ще трохи часу, і сьогоднішні номери екстреної допомоги «01», «02», «03», а тим паче багатозначні номери комунальної служби порятунку, стануть неактуальними. Людині, яка опинилася в біді, досить буде зробити тільки один дзвінок на «112», щоб до неї приїхали і медики, і пожежники, і, якщо це потрібно, ліфтери чи водолази. Диспетчер-професіонал, який прийме ваш дзвінок, оперативно вирішує, кого саме треба задіяти для гасіння пожежі чи, скажімо, для допомоги дитині, яка застрягла у порожній пральній машині (чого тільки в житті не трапляється!). Вам залишається тільки чекати допомоги і виконувати вказівки оператора (коли необхідно — психолога, медика, іншого спеціаліста).
За словами міністра з питань надзвичайних ситуацій Давида Жванії, перший пілотний проект буде запущено в одному з українських міст (Харкові, Києві або Луганську) вже до кінця року. Спершу службу впроваджуватимуть у життя у містах-мільйонниках, потім — по всіх обласних центрах, згодом — по районах, щоб за кілька років охопити всю країну. Як нам розповіли в прес-службі Головного управління МінНС України, раніше планувалося створити єдину оперативну службу під номером «911», за американським стандартом. Але остаточним варіантом став європейський номер «112», бо саме він розроблявся на базі «Укртелекому» впродовж останніх трьох років — навіщо ж починати все з нуля, коли вже маємо певну технічну базу?
Зрештою, для багатьох потужних міст єдиний телефон SOS — не дивина, тільки номер інший. Начальник центру пропаганди ГУ МінНС у місті Києві Олександр Музиченко стверджує, що в столиці вже фактично існує єдиний координаційний центр — треба тільки «01» змінити на «112», і нова служба готова. Сьогодні державна пожежно-рятувальна служба «01» допомогає людям під час будь-якої надзвичайної події: чи то нещасний випадок на воді, чи то пожежа, підтоплення територій, аварія на шахті або дорожньо-транспортна пригода... Іноді рятувальникам навіть доводиться годувати недужих солдатською кашею — про цей доволі цікавий випадок нам розповіли у прес-службі МінНС у Кіровоградській області. Наприкінці минулого місяця тамтешня обласна лікарня залишилася «без світла» (через пошкодження силового кабелю). 920 людей з різними недугами, які перебували на стаціонарному лікуванні, могли залишитися голодними, оскільки без енергопостачання плити в медичному закладі не працювали. Зателефонувавши до служби порятунку «01», пацієнти отримали реальну допомогу: мiненесники привезли до обласної лікарні 2 польові кухні й нагодували людей гарячими стравами.
За інформацією прес-центру ГУ МінНС України, на сьогодні служба «112» перебуває на стадії розробки та переговорів: багато вже зроблено, але треба попрацювати над своренням «call-центрів» (цим займається Міністерство) та налагодити єдиний телефонний формат. Усі без винятку мобільні оператори, які сьогодні працюють на українському ринку зв'язку, мають забезпечувати безкоштовне з'єднання абонента із диспетчерським центром. У Європі викликати допомогу за номером «112» можна, якщо на рахунку залишилася одна копійка, якщо SIM-карта заблокована за борги, або ж у мобілці взагалі немає чіпа — головне, щоб абонент був у зоні дії телефонної мережі. Щоб запровадити такі порядки у нас, треба змінити законодавчу базу. Не повинно виникати проблем зі з'єднанням і в «Укртелекому», а для цього треба і «одиничку» в мережі розвантажувати, і АТС модернізувати, і, зрештою, провести телефони там, де їх ще досі немає.