Початок історії метрополітену в місті на Дніпрі слід датувати ще 1981 роком, коли було прийнято рішення про втілення в життя грандіозного проекту — побудувати підземку довжиною 80 кілометрів по трьох лініях. І спершу взялися за лінію активно, але потім, коли Радянський Союз розпався, процес потихеньку загальмувався. Проте в 1995 році першу лінію все ж запустили. Але й це вдалося з горем навпіл — замість дев'яти запланованих станцій стало до ладу тільки шість, і саму протяжність скоротили з 11,8 кілометра, як планувалося за попереднім задумом, до 7,8.
Однак з часом довелося замість переможних рапортів почухати потилицю. Дільниця метрополітену між станціями «Вокзальна» та «Комунарівська» виявилася напрочуд нерентабельною, та й то м'яко кажучи, адже її утримання обходиться міському бюджету в 13 мільйонів гривень щорічно.
Чи не найголовнішою причиною тут називається те, що підземка не проходить через центр Дніпропетровська. Отже, для проїзду до, скажімо, житлового масиву Комунар спершу треба добратися до вокзалу.
Зрештою, нічого ліпшого не придумали, аніж продовжувати будівництво метрополітену. Голова облдержадміністрації Володимир Яцуба з цього питання вже побував на прийомі у Президента та Прем'єр-міністра України. І повернувся з Києва загалом у непоганому настрої. Адже з держбюджету виділяють кошти на продовження будівництва метрополітенів у Дніпропетровську, Харкові та Донецьку.
Тож тепер в обласному центрі вже почали будувати райдужні плани на підземне майбутнє з неабиякими амбіціями. Насамперед планується зв'язати існуючу станцію метрополітену «Вокзальна» з центром міста. За підрахунками фахівців, для розрахованих на п'ять років робіт необхідно 60 мільйонів гривень, з яких 15 мільйонів планують знайти в області. До того ж і функції замовника візьме на себе не Мінтранс України, як було раніше, а облдержадміністрація.
Але й цим амбіції дніпропетровців не обмежуються. Вже навіть у пресі оприлюднені наміри архітекторів збудувати у центрі міста ціле підземне містечко на кшталт київського метрограду. Його інфраструктура буде безпосередньо пов'язана зі станцією метро, яку мають намір запустити в найближчому майбутньому.