Днями Академічний театр «Київ Модерн-балет» у столиці, у переповненій великій залі Центру культури і мистецтв, представив прем’єру балету «На прекрасному блакитному Дунаї».
Постановка є центральною подією ювілейного мистецького проєкту колективу — «20 сезонів сталості та інновацій». Лібрето, хореографія, постановка — Раду Поклітару, заслуженого діяча мистецтв України.
Постановник розповідає: «Взагалі-то я дуже люблю трагічні, драматичні сюжети. Але цього разу мене накрила зовсім інша стихія — стихія сяйливої, легкої, фантастично життєрадісної музики Йоганна Штрауса.
Не злукавлю, якщо скажу: в історії світового танцювального театру серед усієї неспецифічної балетної музики саме музика Штрауса найчастіше ставала поштовхом до створення хореографічних вистав.
Тож, аби не загубитися серед безлічі балетів із власним «Прекрасним блакитним Дунаєм», мені довелося створити абсолютно нову концепцію й лібрето вистави.
Водевіль, комедія положень, перевдягання, подружня зрада й легковажна зрадливість флірту, помножені на естетику сучасного танцю, — ось інгредієнти театрального делікатесу, який ми разом з артистами театру «Київ Модерн-балет» приготували для вас, наші дорогі глядачі».
Після світової прем’єри постановки «На прекрасному блакитному Дунаї» в Києві поціновувачі модерн-балету можуть підтвердити: то таки делікатес із відмінного виконавства й легкої іронії, у фантазійній атмосфері Відня XIX століття.
Модерн-балет «На прекрасному блакитному Дунаї».
Фото театру.
Головні герої історії — Дворецький, Покоївка, Молодий паж, Бравий офіцер і Пані поважного віку. Між ними вже під час першого вальсу зав’язуються хитросплетіння любовних інтриг.
Динамічний розвиток дії балету побудовано на захопливому сюжеті з елементами водевілю, комедійної інтриги та виразної пластичної драматургії.
Все навколо пульсує пристрастю і почуттями. Проте не в усіх здійсниться мрія про палке взаємне кохання. Хтось із кимось фліртує. Інші віднаджують залицяльника перевдяганням.
А хтось може приберегти для вирішення ситуації… зброю. Врешті-решт розплутається вузол, що його міцно зав’язали обман, ревнощі та навіть зради. Зрештою все стане на свої місця і справді закохані знайдуть розраду.
Цифрову відеосценографію балету розробила Ольга Нікітіна. «Моя мета — створити візуальне тло, яке дихає в унісон із музикою Штрауса й пластикою артистів. Простір тут не фіксує дійсність — він її примножує і віддзеркалює та трансформує», — каже художниця.
Пластичну метафору костюмами героїв створив один із провідних художників України Дмитро Курята.
Головні партії у день прем’єри виконували: Дмитро Кондратюк (Граф), Анастасія Бард (Графиня), Дмитро Забава (Молодий Паж), Софія Гусєва (Покоївка), Борис Мельничук (Бравий офіцер), Олександр Павлученко (Пані поважного віку), Крістофер Пономаренко (Дворецький).
Постановку «На прекрасному блакитному Дунаї» здійснено за підтримки бюджету міста Києва в межах програми надання фінансової допомоги на поворотній безоплатній основі.
Марина КРИВДА