Творці вітчизняних легковиків звикли до «сюрпризів» на законодавчому полі України. Фатальним, приміром, виявився указ Президента Кучми про відміну пільг для Луцького автозавода (волиняни вже «не клепають» свої автомобілі). Занепокоєні й запоріжці — згаданим указом гарант доручив Кабміну підготувати законопроект щодо скасування преференцій, передбачених для вітчизняного автопрому на світанку зародження українсько-корейського інвестиційного проекту. Офіційна мотивація цього кроку зрозуміла: у такий спосіб Л. Кучма хоче показати Європі та ВОТ, що він бажає контакту не тільки з Росією...
Як бути законодавцям? Аби побачити основного виробника українських авто на власні очі й почути думку творців «таврій», «сенсів», українських «мерседесів», «опелів», «ланосів» та ін., народні депутати у компанії з урядовцями десантувалися в Запоріжжі. Відвідали цехи «ошвейцареного» АвтоЗАЗу (від корейців, котрі продали свій пакет акцій СП європейцям, лишилися хіба що зібрані в Іллічівську моделі легковиків від ДЕУ), послухали припущення фахівців, до чого може призвести односторонній, з урахуванням лише вимог Єврокомісії, підхід до формування виробництва і ринку збуту автомобілів. Усупереч твердженню опонентів АвтоЗАЗу, у Запоріжжі позитив пільг явний: виробництво легковиків збільшилося з однієї тисячі у 1997 році до 70 тисяч року поточного. Ніхто не сумнівається, що напругу у зв'язці «Україна—Євросоюз» необхідно знімати. Однак не за рахунок українського виробника!
Народний депутат Юрій Кармазін («Наша Україна») акцентував під час зустрічей у цехах автозаводу: «Ще в липні ми подали на розгляд відповідний законопроект, і тільки тепер він «піде». Але з великими «потугами». Жаль, що втрачено час і для бюджету. Задіємо цей закон — певен, що в автомобілебудуванні України працюватиме щонайменше сто тисяч творців авто».
Народний парламентарій мав на увазі законопроект, яким передбачається, зокрема, підвищення ввізного мита на імпортні автомобілі на тридцять відсотків. У потребі такого законодавчого кроку Комітет Верховної Ради з питань фінансів і банківської діяльності остаточно впевнився, провівши виїзне засідання на Запорізькому автозаводі. Ніхто не поставив під сумнів категоричну засторогу свого колеги, народного депутата України Таріела Васадзе, голови спостережної ради ЗАТ «Запорізький автомобілебудівний завод»: відмова від підвищення ввізного мита на іномарки «матиме катастрофічні наслідки не лише для автомобільної індустрії, а й для всієї економіки України».