Свій легковик «ближчий до діла»

16.10.2003

      Творці вітчизняних легковиків звикли до «сюрпризів» на законодавчому полі України. Фатальним, приміром, виявився указ Президента Кучми про відміну пільг для Луцького автозавода (волиняни вже «не клепають» свої автомобілі). Занепокоєні й запоріжці — згаданим указом гарант доручив Кабміну підготувати законопроект щодо скасування преференцій, передбачених для вітчизняного автопрому на світанку зародження українсько-корейського інвестиційного проекту. Офіційна мотивація цього кроку зрозуміла: у такий спосіб Л. Кучма хоче показати Європі та ВОТ, що він бажає контакту не тільки з Росією...

      Як бути законодавцям? Аби побачити основного виробника українських авто на власні очі й почути думку творців «таврій», «сенсів», українських «мерседесів», «опелів», «ланосів» та ін., народні депутати у компанії з урядовцями десантувалися в Запоріжжі. Відвідали цехи «ошвейцареного» АвтоЗАЗу (від корейців, котрі продали свій пакет акцій СП європейцям, лишилися хіба що зібрані в Іллічівську моделі легковиків від ДЕУ), послухали припущення фахівців, до чого може призвести односторонній, з урахуванням лише вимог Єврокомісії, підхід до формування виробництва і ринку збуту автомобілів. Усупереч твердженню опонентів АвтоЗАЗу, у Запоріжжі позитив пільг явний: виробництво легковиків збільшилося з однієї тисячі у 1997 році до 70 тисяч року поточного. Ніхто не сумнівається, що напругу у зв'язці «Україна—Євросоюз» необхідно знімати. Однак не за рахунок українського виробника!

      Народний депутат Юрій Кармазін («Наша Україна») акцентував під час зустрічей у цехах автозаводу: «Ще в липні ми подали на розгляд відповідний законопроект, і тільки тепер він «піде». Але з великими «потугами». Жаль, що втрачено час і для бюджету. Задіємо цей закон — певен, що в автомобілебудуванні України працюватиме щонайменше сто тисяч творців авто».

      Народний парламентарій мав на увазі законопроект, яким передбачається, зокрема, підвищення ввізного мита на імпортні автомобілі на тридцять відсотків. У потребі такого законодавчого кроку Комітет Верховної Ради з питань фінансів і банківської діяльності остаточно впевнився, провівши виїзне засідання на Запорізькому автозаводі. Ніхто не поставив під сумнів категоричну засторогу свого колеги, народного депутата України Таріела Васадзе, голови спостережної ради ЗАТ «Запорізький автомобілебудівний завод»: відмова від підвищення ввізного мита на іномарки «матиме катастрофічні наслідки не лише для автомобільної індустрії, а й для всієї економіки України».

  • «Як тебе не любити, Києве мій!»

    Щорічно в останній тиждень травня жителі столиці святкують День міста. Свято чекатиме буквально на кожному кроці y центрі міста, адже цього року програма заходів нараховує 35 різних художніх, культурно-освітніх і спортивних подій. >>

  • Кровна залежність

    У жінки, яку покусали собаки в Миколаєві, медики діагностували гостру крововтрату і хронічний сепсис, який є прямою загрозою для життя. Їй терміново потрібно кілька сеансів переливання крові. Лікарі просять усіх небайдужих городян надати допомогу і здати кров. Нагадаємо, потерпілій через отримані травми ампутували праву руку. >>

  • «По-моєму, чувак, нас кинули»

    Невідомий нещодавно виманив майже 40 тисяч грн. за уявне пальне у 67-річного фермера із Золочівського району Львівщини. З цього приводу ошуканий чоловік звернувся в поліцію. >>

  • Конвеєр репресій

    Учора в Сімферополі й Алупці окупованого Криму відбулися чергові обшуки у будинках кримських татар. За словами адвоката Еміля Курбедінова, у більшості випадків, затриманих людей у масовому порядку відвозять до так званого «Центру «Е» у місто Сімферополь (центр боротьби з екстремізмом при МВС Росії). >>

  • «Херсон» наснився

    У ватажка терористичної «ДНР» Олександра Захарченка вочевидь сталося сезонне психічне загострення. Інакше, як пояснити його чергове словоблуддя: мовляв, бойовики «можуть претендувати на Херсонську область й інші населені пункти». >>