Демон краси. Прем’єра «Портрета Доріана Грея» в «Сузір’ї» стала викликом, який актуалізує проблеми часів війни
Прем’єра вистави «Портрет Доріана Грея» в театрі «Сузір’я» — безперечно, подія нинішнього театрального сезону. >>
Лис Микита в опері Дніпровського театру опери та балету «Хитрий Лис» — Михайло Газін. (Фото театру)
У прифронтовому місті Дніпро переповнений глядачами Театр опери і балету відкрив 50-й сезон гучною прем’єрою — «Хитрим Лисом» за відомим твором класика Івана Франка з музикою сучасного українського композитора Івана Небесного. Команду постановників очолив генеральний директор — художній керівник Львівської національної опери, автор лібрето опери про Лиса Микиту Василь Вовкун, який допоміг дніпрянам багатогранно розкритися в нових амплуа.
Ідея постановки у Дніпровському академічному театрі опери і балету яскравої оперної вистави зародилася в його директора Костянтина Пінчука, коли відвідав у лютому 2020 року прем’єру львівських колег — оперу з оригінальною назвою «Лис Микита».
Складовими успіху постановки Василя Вовкуна на сцені свого театру стали і фантазійні костюми Ганни Іпатьєвої, і каркасно-легкі головні убори-маски Людмили Табачкової, казково-осяйна сценографія з відмінними світловими рішеннями.
«Лис Микита» львів’ян уже наступного року заслужено здобув перемогу в номінації «Краща музична вистава у жанрі опери/оперети/мюзиклу» ІV Всеукраїнського театрального фестивалю-премії ГРА.
Важливо згадати, що лише наприкінці липня нинішнього року депутати облради у Дніпрі проголосували за перейменування — з Дніпропетровського у Дніпровський — академічного театру опери і балету. А ще чотири роки тому в репертуарі закладу не було жодної вистави, яка нагадувала би про Україну. Відколи на посаду директора театру прийшов Костянтин Пінчук, — створили балет «Лісова пісня» за твором Лесі Українки, оперу «Запорожець за Дунаєм» із музикою Семена Гулака-Артемовського, а тепер і «Хитрого Лиса».
Одним із вирішальних чинників для рішення ставити у Дніпрі оперу сучасного українського композитора за твором української класики для Костянтина Пінчука була актуальність сюжету і те, що це саме сучасна українська опера. «Вистава дуже цікава і нестандартна в художньому плані, — коментує директор театру. — А ще мене приваблювало те, що постановка дає можливість розкритися оперним співакам як акторам».
У постановці дніпрян по-особливому виразно й прозоро зазвучала музика Івана Небесного — в обробці диригента-постановника Сергія Горкуші. «Музичний вимір в опері Івана Небесного «Лис Микита» сповнений неабиякими приємними сюрпризами для слухача, — коментує маестро. — Стилістична багатогранність, колористичність та в чомусь навіть експериментальність прослуховуються від першої до останньої ноти. Від алюзій на музику бароко та класицизму до сучасного мюзиклу, року та народних співанок, від традиційного симфонічного оркестру до справжніх українських етнічних інструментів, як-то трембіта».
Прем’єра вистави «Портрет Доріана Грея» в театрі «Сузір’я» — безперечно, подія нинішнього театрального сезону. >>
Про великий Різдвяний збір українськомовної літератури оголосила соціальна ініціатива «Будинок української книги» (БУК), покликана допомогти зібрати книги для публічних бібліотек в селищах та селах. >>
У чеському місті Брно в артхаусному кінотеатрі Kino Art із 2-го по 7 грудня тривали Дні українського кіно. >>
Через знайомі зі школи сюжет і слова, музику і тілесну пластику в Києві виставою «Енеїда» показали шлях до внутрішнього зцілення і самовираження через мистецтво театру чинні військовослужбовці та ветерани російсько-української війни з ампутаціями та важкими ураженнями. >>
Музей історії міста Києва спільно з Інститутом Леонтовича презентували виставковий проєкт «Різдвяний політ «Щедрика». >>
У курортному Трускавці вже увосьме відбувся Міжнародний конкурс вокалістів україно-азербайджанської дружби. >>