Життєрадісність на тлі війни: на престижній виставці Marmomac у Вероні вперше представили український стенд

19.10.2022
Життєрадісність на тлі війни: на престижній виставці Marmomac у Вероні вперше представили український стенд

Настінне панно «Слід» Аліси Лисих.

Marmomac — найбільша і найпрестижніша італійська виставка глобального рівня у галузі кам’яного дизайну і технологій.

 

47 країн, 1168 проєктів, 4 дні інтенсивного спілкування та обміну досвідом між дизайнерами і виробниками з різних континентів — цього року Marmomac проходить уже в 56-й раз.

 

Український стенд на виставці такого масштабу представлено вперше. Vitalita Ucraina (з іт. — Українська життєзарядність) — бажання і вміння продовжувати жити, розвиватися і рости за будь-яких умов, саме те, що зараз Україна демонструє всьому світу.

 

За словами авторів артоб’єкта, експонати покликані передати відвідувачам філософію відродження і нового життя, що бере свій початок з міксу сміливості, сили, єдності і креативу.



На стенді представлено роботи переможців конкурсу, що був проведений серед українських дизайнерів у липні цього року: Маріанни Єлейко та Аліси Лисих, а також скульптури Валерії Варі, Анни Манако, Аліни Кравчук.

 

Усі об’єкти було виготовлено в Україні на базі відомих компаній Instech та llab.design, що спеціалізуються на кам’яному декорі й привезено в Верону спеціально для виставки.


«На ідейну розробку, проведення конкурсу серед дизайнерів, транспортування виробів у нас було лише два місяці. Vitalita Ucraina — це частина проєкту Life Line, який ми презентували цього літа на Milano Design Week. Ми хотіли показати світу Україну в цей непростий момент такою, якою вона є насправді. А сьогоднішня Україна — це прагнення до життя, прагнення до відродження, прагнення зберегти свою ідентичність, — розповідає одна з кураторок стенду, дизайнерка Анна Манако.


Робота Nascita (з іт. — народження) Анни — у центрі експозиції. У двох невеликих об’єктах інтер’єру закладено ідею безперервного життєвого циклу як абсолютної перемоги над смертю.

 

Кавовий столик і панно виготовлені методом нашарування мармуру, що символізує нашарування життєвого досвіду, історії. Всередині панно — дзеркало.

 

Таким чином кожен, хто розглядає артоб’єкт, стає з ним одним цілим, переосмислює свій життєвий досвід і свою роль у творенні колективної історії й колективного відродження.


«З початком війни в Україні нам, дизайнерам, було нелегко визначитися, в якому напрямку рухатися і куди спрямовувати свою енергію, — продовжує Анна. — Але в якийсь момент прийшло розуміння, що потрібно максимально продуктивно працювати саме у своєму вузькому профілі. Оборону потрібно втримати на всіх можливих фронтах. Культурно-мистецький, як на мене, — один із найважливіших на сьогодні.


Я дуже рада, що нам вдалося показати цю експозицію саме в Вероні. Верона — це місто, де українська культура представлена дуже мало, натомість тут міцно вкоренилися проросійські політично-суспільні погляди. Я неодноразово намагалася реалізувати в цьому місті проєкти, пов’язані з українським мистецтвом, але, на жаль, безуспішно.

Анна Манако. Панно «Народження».

Здобути ж стенд на цій виставці теж було дуже непросто. У цьому процесі було залучено і наші дипломатичні представництва в Італії, і дизайнерську спільноту, і просто небайдужих італійців.

 

Подія насправді дуже важлива, адже Україна на такій глобальній події, як Marmomac, — уперше. Про нас написали багато італійських медіа, нашим стендом зацікавилися відвідувачі та дизайнери-учасники виставки. Тому це однозначна перемога».


Серед інших робіт експозиції — настінне панно «Слід» Аліси Лисих, схематична топографічна карта, єдність українських регіонів, прошитих між собою чи то вишивкою, чи то кров’ю.

 

В ідейному наповненні скульп­тур «Пшениця» Анни Манако і Олександра Кусіля, «Насінина» Маріанни Єлейко, «Зірка» Аліни Кравчук традиційні українські символи в новому прочитанні і новому переосмисленні.


«Цей кавовий столик — це своєрідний сонячний годинник. Ніжку столика формують 30 кіл — 30 років нашої історії, — показує відвідувачам свою роботу «Час» дизайнерка Валерія Варі. — Стільниця ж прикрашена гномоном, який є логічним продовженням ніжки стола і символізує світле майбутнє».


До слова, експозиція діє за незмінної підтримки Генерального Консульства України у Мілані. Організатори сподіваються, що вже найближчим часом експонати стенду зможуть побачити і в інших італійських містах під час знакових культурно-мистецьких подій.

 

Юлія ЯРУЧИК
Італія