Уже до кінця 2025 року АТ «ФЕД» та швейцарські компанії Sirius Aviation AG і Sauber Engineering AG планують випустити перші 50 електролітаків із вертикальним злетом і посадкою.
Ця невелика повітряна машина може прийняти на борт п’ять осіб або 500 кілограмів вантажу і при цьому не вимагає в процесі експлуатації складної інфраструктури.
За типом повітряних суден — це конвертиплан. Утім, на відміну від подібних літальних апаратів, двигуни тут розміщені в крилі унікальної конструкції, що спрощує процес їх використання.
Крилату новинку фахівці вже встигли назвати болідом справжньої «Формули 1», але тільки в повітрі.
З української сторони, окрім інтегратора АТ «ФЕД», над проєктом працюють державні підприємства «Антонов» і «Мотор Січ». Разом вони провели науково-дослідну та конструкторську роботу, а також виготовлять двигуни і ще низку комплектуючих.
У свою чергу, виробництво фюзеляжів довірено італійському консорціуму Leonardo S.p.A, а внутрішній інтер’єр — дизайнерському бюро BMW. Остаточною збіркою і випробуванням літака, якому дали назву Sirius Jet, займатимуться згадані швейцарські компанії.
Майбутній електролітак на одному заряді спроможний здолати 240-кілометрову відстань зі швидкістю 310 кілометрів за годину. Але учасники проєкту готують і другу версію боліда, що працюватиме на водневих паливних елементах.
Така машина долатиме відстань до 800 кілометрів зі швидкістю 500 кілометрів за годину. Sirius Jet можна використовувати як повітряне таксі, персональний бізнесджет або, наприклад, як машину для аеромедичної евакуації хворих.
Пробні випробування нової моделі вже пройшли в аеродинамічній трубі компаній «Антонов» і Sauber Engineering AG, де були підтверджені її унікальні технічні характеристики.
Перший тренувальний політ Sirius Jet заплановано на другу половину наступного року. Орієнтовна вартість майбутнього літака — близько 4 мільйонів доларів.