Мотивація до роботи: близько 8 млн українців не працюють
Це люди, які не шукають роботу з різних причин. >>
Амбітний намір «Мотор Січі» створити суто український вертоліт підтримала адміністрація харківського авіапідприємства.
Першу партію запчастин, у рамках підписаного договору, тут планують відвантажити вже у грудні цього року.
«Ми готуємося до будівництва гелікоптерів МСБ-8 і МСБ-2. Це Мі-8 та Мі-2, — повідомив директор заводу Олександр Кривоконь. — Ми повинні зробити всю документацію з оснащення фюзеляжів та хвостової балки».
«Мотор Січ», у рамках давнього співробітництва, також викупила виробничий майданчик на заводі «Тора», що займається технічним обслуговуванням авіатехніки і входить до складу ХАЗу.
Загалом участь у «вертолітному» проєкті наразі беруть 37 вітчизняних заводів і 6 конструкторських організацій. За словами директора «Мотор Січі» В’ячеслава Богуслаєва, в Україні наразі випускають для авіамашин такого класу все, окрім корпуса.
«Тож фюзеляж ми починаємо робити в Харкові для гелікоптера 4,5 тонни злітної ваги, — підкреслив він. — Це середній вертоліт. Утім у планах більш важкий — 13 тонн, а потім буде і 15-тонний. У нас в Україні є власна наукова та виробнича база».
Наразі запорiжці випускають корпуси для гвинтокрилів з так званого «гібридного» матеріалу, який на 40 відсотків складається з сучасних композитів і на 60 — з класичного металу.
Це викликано тим, що вітчизняні вертольоти замовляють в основному військові. Для розвитку ж цивільної малої авіації потрібні більш легкі комплектуючі, тому «Мотор Січ» технологію їх виробництва планує придбати в однієї з іспанських компаній вже наступного року.
Досвід роботи з високотехнологічним матеріалом у запорізького підприємства є. Україна стала фактично п’ятою державою світу, яка налагодила виробництво композитних лопатей для гелікоптерів Мі-8 та Мі-24.
Перші партії цих комплектуючих отримали підрозділи військової авіації, де вже встигли оцінити їхні переваги.
Повітряний гвинт машини стає набагато легшим, має триваліший ресурс використання, а головне — його простіше відремонтувати після механічного пошкодження. Перші гелікоптери з сучасними лопатями можна було побачити під час військового параду на День Незалежності.
Налагодивши замкнутий цикл виробництва повітряних гвинтів, Україні вдалося уникнути залежності від зарубіжних постачальників зі США, Росії та Китаю.
Потреба в таких комплектуючих назріла давно, оскільки військовий парк гелікоптерів давно потребує оновлення.
Якщо вітчизняні лопаті добре себе зарекомендують у роботі, ця продукція отримає гарні експортні перспективи, оскільки вертольоти Мі-8 та Мі-24 використовуються у понад 50 країнах світу.
Це люди, які не шукають роботу з різних причин. >>
Групу мешканців Харківщини, які співпрацювали з російською розвідкою, підірвали авто з воїном ЗСУ і готували нові теракти, икрила і затримала Служба безпеки України >>
Запорізька АЕС, яка знаходиться в окупації, 16 листопада знову опинилась на межі блекауту. Пошкоджена інфраструктура ускладнює роботу енергосистеми по всій країні. >>
Можливість поетапного і часткового відкриття повітряного простору для цивільної авіації розглядає Державіаційна служба України й першим місто з працюючим аеропортом може стати Львів. >>
Міністерство оборони кодифікувало та допустило до експлуатації у підрозділах Сил оборони повнопривідний бронеавтомобіль підвищеної прохідності «Зубр». >>
Служба безпеки та Національна поліція затримали ще двох ворожих поплічників, які на замовлення спецслужб росії шпигували за Силами оборони та вчиняли підпали на півдні та заході України. >>