У Харкові розпочалися тестові випробування трисекційного трамваю від швейцарської компанії Stadler.
Цей ознайомчий етап став першим кроком у тривалому співробітництві, в рамках якого відома європейська машинобудівна фірма планує збудувати в українському місті два заводи з виробництва рельсового транспорту.
Відповідний договір сторони планують підписати 6 жовтня. Якщо проєкт виявиться вдалим, то на цих підприємствах отримають роботу 4 тисячі робітників.
Місцеві чиновники також запропонують швейцарцям співпрацю з харківським заводом «Електроважмаш», що може виступити в якості суміжного підприємства.
Співпраця України з Stadler CIS AG, Stadler Rail AG та Швейцарського агентства зі страхування експортних ризиків SERV розпочалася ще у серпні.
Меморандум про взаєморозуміння з ними підписали вітчизняне Міністерство інфраструктури та АТ «Укрзалізниця».
У рамках цієї співпраці наше транспортне підприємство закупить у згаданої компанії 60 приміських поїздів. Половину з них отримає Київ, а решту розділять між собою Харків та Дніпро.
До речі, Stadler — не єдина європейська фірма, що займатиметься у Харкові випуском рельсового транспорту. Ще минулого року «Екополіс ХТЗ» залучив до співпраці інжинірингову компанію з Чехії, що допомагає налагодити виробництво повного аналога трамваїв Skoda.
Актуальність нового проєкту підтверджує сумна статистика. За оцінкою експертів, рухомий склад цього виду міського електротранспорту в Україні дуже застарів.
Близько 90 відсотків працюючих вагонів експлуатуються понад 20 років. Причому добра половина з них потребує термінової заміни.
Перший харківський трамвай, за словами секретаря міськради Ігоря Терехова, вийде на вулиці міста вже наступного року.
«Це ультрасучасна низькопольна машина, аналогів якiй в Україні немає, — повідомив він. — Ці вагони відповідатимуть аналогам кращих європейських виробників, проте коштуватимуть набагато дешевше. Перший дослідний зразок технічної новинки буде презентовано вже цієї осені».