Крила у лізинг: на Харківському авіапідприємстві шукають спосіб добудувати два літаки для «Мотор Січ»
У Харкові планують добудувати два літаки Ан-140. (facebook.com/KharkivStateAircraftManufacturingCompany)
Днями у Києві відбулася спільна зустріч ДК «Укроборонпром» з виробничниками та представниками банку, які планують добудувати два літаки Ан-140.
Ці лайнери Харківському авіапідприємству запорізька компанія «Мотор Січ» замовила вже давно, але через системні проблеми у вітчизняній авіагалузі завершити розпочату роботу не вдалося.
Про напівзабутий проєкт знову заговорили навеснi, коли дощенту збанкрутілий ХАЗ вдруге очолив Олександр Кривоконь.
Його команді вдалося пов’язати долю цих крилатих машин iз перспективою подальшого розвитку підприємства, тому в Укроборонпромі заговорили про можливість добудови Анів у лізинг.
«Нещодавно в Києві вперше відбулася нарада за участі всіх учасників цього процесу — ми, «Мотор Січ», банк, Укроборонпром та ще два заводи, які будуть тепер задіяні. Раніше були окремі зустрічі між нами, — повідомив директор.
— Наразі це вже новий рівень перемовин. Механізм добудови опрацьовано. Зараз визначаємося з цінами, комплектувальниками і загалом iз комплектацією. З «Мотор Січчю» ми опрацьовуємо саму машину, якою вона буде».
За словами Олександра Кривоконя, на заводі не стали чекати остаточного узгодження деталей контракту і вже тепер розпочали роботу над першим літаком, вкладаючи власні кошти.
Недобудований лайнер дуже довго простояв у цеху, тому доведеться замалим не з нуля готувати ремонтну документацію.
Якщо сторони домовляться про спільну реалізацію проєкту, то «Мотор Січ» першу машину отримає вже за пів року. Ще рік буде потрібен для того, аби поставити на крило другий «Ан-140».
Як «УМ» уже повідомляла, купівля літаків у лізинг стала можливою завдяки указу «Про розвиток авіаційної галузі України», в якому були описані заходи щодо виведення Харківського авіапідприємства з кризового стану.
Передача добудованих лайнерів замовнику дозволить виплатити частину боргів із зарплати, що сьогодні вже сягнула 263 мільйонів гривень.
Загальна ж сума боргових зобов’язань ХАЗу — 4 млрд гривень. Половину цих коштів фахівці пов’язують із випуском у 2009 році облігацій на суму 1,6 мільярда під державні гарантії.
У травні Укроборонпром затвердив антикризовий план, де, окрім добудови літаків, передбачається завантаження підприємства замовленнями на виготовлення запчастин, обслуговування робочих лайнерів, списання непотрібного металобрухту, передача в оренду об’єктів на території підприємства.